|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 325 tds från 97 som jag tycker ja få ligga lite väl länge på startmotorn innan den startar, hade en merca innan å den behöde man bara vrida till så lite för att den skulle hoppa igång, Kan det va nån bränle pump som är dålig, eller nån "Ventil" som gör att den tappar tryck?? De har inge på sig ifall jag har fulltank eller står i ´nedförsbacke. Har någon liknande fel å vet vad de kan va så är jag tacksam för svar. Disel RÖKK!! | |
|
Pa masen o papsen gamla diesellok (fransk 90-talare) sa hade de en jakla massa problem med just detta for ett ar sedan ungefar...visade sig till slut att det var en bransleslang fran branslepumpen fram till motorn som hade ett litet litet litet litet hal som gjorde att vid start och kraftigt gaspadrag sa pumpade branslepumpen pa o halet oppnade sig varpa motorn inte fick tillracklgit emd bransle... det tog nagra sekunder for mycket att starta bilen... faan vad jag skriver illa... ursakta :-) |
|
|
Jaha, de ska jag ta mig en titt på idag. Disel RÖKK!! |
|
|
jag hade precis samma problem som dig med vandrande tomgång och fick dra länge på starten speciellt när den var varm(525tds). Hade också trimbox i min. Fick aldrig någon ordning på det där riktigt men jag tror faktiskt det var ngt med trimboxen |
|
|
Min käre bror hade samma problem på sin 525tds. Jag tippsade om att d va fel på d där han hällde i tanken...( nån sorts olja av nåt slag... D va inte bensin iaf som man SKA ha i tanken. =) Hur som helst så visade d sig vara en spridare som var sprucken. Bytte den sen funka d klockers... |
|
|
JA spridarna kan de ju kanske vara men jag tycker den borde vandra även när jag har tagit ur kcr-boxen också i sånafall men utan boxen går den mycke bättre på tomgången. Å du d e riktiga män som luktar DISEL!! Disel RÖKK!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.