|
|
|
|---|---|
|
Är det någon mer än jag som häpnat över vilken usel kvalitet E38:orna har på utvändiga gummilister och bakljusglas. Trist att insé att min gamla 82:a i det avseendet är hur fin som helst, medan 97:an vittrar bort. Tror personligen BMW hade sin (material)kvalitets topp runt slutet av 80-talet. sedan har tillverkarnas kostnadsjakt satt sina spår. | |
|
Beträffande bakljusglasen kan jag bara hålla med... Tyvärr så tycker jag att detaljkvaliten kändes lite bättre på min tidigare E32:a (735i-90). Mvh Jocke W |
|
|
Hej ! Kan tyvärr bara hålla med vad beträffar gummilisterna på dörrarna. Jag har bytt de nedre listerna på framdörrarna två gånger då de börjar släppa, vilket innebär att de repar tröskellådorna med slipning och överlackning som följd. Bakdörrarna enbart bytta en gång. Kass konstruktion i mitt tycke. I övrigt tycker jag dock att det mesta är o.k. Min har ju gått snart 22 000 mil i.a.f. |
|
Scheckheft |
Hej Håller delvis med powertoy. Precis som Nysse har även jag fått byta nedre gummilistorna på framdörrrarna på båda mina E38:or. Verkligen urusel kvalitet. Plus att det samlas smuts och fukt mellan listorna och nedre dörrkanten = rost. Ett annat problem,dock ej gummirelaterad, är korrosion i aluminiumet under den svarta shadowlinefärgen. Hade ett litet ställe på min Shadowline. Tydligen inte helt ovanligt men irriterande. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
| Jag har bytt nedre dörrlister, plastskivan under torkarna, (den har en gummiläpp upp på rutan som blir till smulor..) Nu har gummilisten mellan C-stolpens dropplist och karossen krackelerat på båda sidor. (Finns för övrigt inte som lös reservdel utan man får köpa hela bakre droplisten för 700 :- per sida :-/ | |
|
Kvaliten disskuteras flitigt. Länk |
|
|
Ojdå, detta kanske är vad man har att vänta sig?! Jag har inte mer än 11600 mil på bilen ännu, så jag har inte märkt av dessa tillkortakommanden i kvalitén på E38. Men det kanske kommer? Tråkigt i sådana fall, eftersom jag upplever E38 som en väldigt väl ihopskruvad modell i övrigt. Att E32/E34 är BMW's bäst ihopskruvade modeller hittills, är väl i alla fall ingen nyhet för er, hoppas jag? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.