|
|
|
|---|---|
|
På min 525iAT -93 går inte kompressorn till ac´n igång. Om man kopplar 12V rakt in i den så startar den, vad är det som gör att det inte kommer ström ända fram?? Det finns gas i systemet, fyllde på nyt för en månad sedan. Någon som har förslag som inte kostar skjortan?? KÄRLEK KOSTAR! | |
|
Relät kanske. BMW är gott! |
|
|
Vart sitter det? Kan man se att det är trasigt? KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
På 88-91 sitter det på vänstra innerskärmen.(Det närmast dig när du står lutad över skärmen)Vet inte om det stämmer med -93:orna. Du kan peta bort locket till relät och kolla om kontakterna är brända. Annars kan du ju bygla och se om det ÄR relät som gått. |
|
| Du kan väl lika gärna ha en läcka,kompressorn går ju heller inte igång om trycket sjunkit i systemet | |
| Borde dom inte ha kollat efter läckor innan dom fyllde systemet?! | |
| Jo det ska dom göra..men man kan ju också få en läcka efteråt | |
|
Har samma problem med min tds -93:a. ska visst finnas en lågtrycksventil någonstans. men vart vet jag inte. nån som vet? Sprängarn vet nästan allt! |
|
|
Om man har lågt tryck i systemet så ska väl inte kompressorn gå igång? Vart sitter den sensorn som känner av trycket? I komressorn eller innan med tanke på att den går igång om man kopplar batteriet mot kontakten. Jag tittade lite på reläna idag men kom inte ihåg vad som skrevs här vilket det var, men alla var mer eller mindre oxiderade är detta normalt? KÄRLEK KOSTAR! |
|
|
högtryckspressostaten sitter på torkfiltret som sitter under spolvätskebehållaren. På den sitter två kontakter, en går till ac-fläkten och sparkar igång den vid tryck över 17 bar, den andra slår av kompressorn vid ännu högre tryck (runt 30 bar eller så) Skulle inte förvåna mig om lågtryckspressostaten sitter där också. Har inte pillat med den men det är värt att kolla upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.