AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
748

C-lås öppnar ibland inte främre dörr

Goddagens gott folk!

Mitt c-lås uppför sig underligt. Förrutom en enormt kort räckvidd, trots att jag bytt batterier, så öppnar den ibland inte förar/främrepassagerar dörren. Detta händer kanske var 3:e gång jag ska gå in i bilen och e ganska irriterande då man måste låsa igen för att sedan på nytt öppna. Det fungerar dock alltid på 2:a försöket.

Bilen i fråga är min E38 740i -95.

Förslag på lösningar till dessa problem mottages varmt! =)
Hej Zlurc !

Jag hade samma problem med min höger bakdörr. Det var bara att byta centrallåsmotorn. Fanns inget annat att göra enligt min verkstad (som jag faktiskt verkligen litar på). Nu funkar det perfekt.

Nysse
Tackar ödmjukast för svaret!
Visa användare
20
REZ
730i A -94
hehe jag har exakt samma problem! tror inte att d e värt att butac-låsmotorn... det får va som det är. men visst kan va irriterande. men man vänjer sig :)
Svärd
Inget som går att sa isär och smörja? Låter i mina öron som att något inte går som smort :)

REZ: Har man en stor lyxbil med massor av elektronik så ska ju allt bara fungera felfritt, tycker iallafall jag. Kan en motor gå lös på ett par hundra så är det klart värt det, iallafall i min bil.

///Martin
Måste hålla med Martin i fråga om vad man vill få ut av sin bil. Man kanske är lite perfektionist men må så vara =)

Jaha, ja det blir till å riva lite dörrsida när andan väl fallerpå.
Visa användare
20
REZ
730i A -94
men visst, klart att man vill ha en felfritt bil, personligen så har jag lagt ut förmkt penger på andra delar som va viktigare att laga, så den här c-lås grejen för mig är småpotatis. men visst är det billigt o lätt att fixa det så är det inga problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.