AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.805

Vandrande tomgång med KCR boxen inkopplad ((TDS))

Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
Så fort jag kopplar in KCR-boxen i min 325 tds 97:a så börjar den vandra på tomgången och i bland får den för sig att bara stanna, men den går som ett spjut förutom det med den i kopplad, men jag kan inte ha den i kopplad ifall den håller på så, så Hjälp någon Har nån haft liknande fel. eller finns det nån i närheten av östersund som har velat prova min KCR box så jag kanske kan utesluta att det är den som det är fel på.

Disel RÖKK!!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Bara en parantes... jag sålde min gamla kcr-box till östersund, då till en 525tds. Jag hade en 525tdsa-93. kan det vara dne som vandrat vidare?

Men prova iaf att vrida ner potentiometern lite, borde hjälpa.

Diesel-räsern
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
Nä de e inte din gamla kcr box den saken är klar.

jag har ställt ner den så mycke att den blev nollställd och de va samma problem då, alltså lite i taget.

Hade du liknande fel på din elle?

Disel RÖKK!!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Njae, inte samma fel men när man skulle justera boxen skulle man ju göra det på tomgång till att börja med tills man märkte att bilen "hostade" till en gång.

Har du anslutit den lilla kabeln på rätt kabel vid tryckkontakten? Ska om jag inte kommer ihåg fel anslutas på en kabel som ger mellan 1.5-4.5Volt vid inget resp. fullt laddtryck.

Diesel-räsern
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
Jo kabeln är rätt kopplad, jo jag gjorde så när jag ställde in den sist, det märks bara efter en stunds körning med boxen i de där med tomgången alltså. direkt när man har kopplat in den och ställt in den som man vill ha den så går den bra fast med ett riktigt rök moln :) och sen efter en stund så börjar den JÄVLAS!!

Disel RÖKK!!
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
låter ju som att något är galet med själva boxen.. Har du pratat med KCRacing i falköping? antar att du köpt den av dem..? Det är iaf dem som är tillverkare/importör... 0515-80150

Berätta vad som händer så borde dem kunna svara på troliga fel.

Diesel-räsern
Pe
165
Pekka Power
530dt -99
850iA -91 735iA -87
Har demonterat bort många såna kcr boxar från bilar på jobbet dom verkar inte funka i hop me automatlådor så bra dom brukar oftast börja växla lite hur som haver samt slira å hugga.. Verka funka bättre me chip på automatbilar eftersom i morderna bilar brukar automat lådstyrning och motorstyrning sammarbeta .Chipsen är optimerade efter bilar med automat eller manuell medans kcr-boxen förvränger singnalerna mellan boxen å pumpen. Jobbar på en boch verkstad.. Peter
Pe
165
Pekka Power
530dt -99
850iA -91 735iA -87
Ursäkta stavningen.. (Bosch) kanske läggdags He Hee..
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Min förra bil var en 525tdsa -93, och där fick lådan fnatt om man ställde upp boxen för mycket. Men höll man boxen på gränsen så gick det finfint... Ställde man däremot upp boxen lite till så fick man ha lite teknik i gaspedalen när lådan växlade... Höll man fullgas var det inga problem, utan det jobbiga var om man rejsade lite och avbröt lite fullgasväxlingar så kunde det hända att växlarna slog i ganska hårt, men det var som sagt en teknik att "lura" lådan llite med gasen.

Diesel-räsern
Ma
16
Martin 325 TDS
Bmw 325 tds 1997
Ja det lätt ju inge vidare. jag har manuell låda i min men har gärna tänkt mig en automat. Jag blir tokig på den sa..ns elektronik tacka vet ja MB 240d från 69 då är det bara en slägga och ett spet som behövs!!

Jag tror jag ska prova att lämna bilen till JRS i östersund se om dom kan hitta nåt. Det värkar som det inte finns så många som har den här modellen till bil som jag har, det är ju en bra bil med en hyffsad stor motor vet inte om det finns några andra märken som slår BMW 325TDS 97:a på fingrarna gemförlse med andra dislar i ungefärlig samma ålder??? Eller? (Motormässigt)

Disel RÖKK!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.