|
|
|
|---|---|
|
har precis fått ihop min 320 (e30) med turbo och allt vad det innebär.. har även monterat ett smt6. jag har haft bilen uppstartad utan problem utan smt6 men igår när skulle starta den så lät de som en metalliskt ljud då och då så ja la ner försöken... alltså: är det någon vänlig själ som har en lämplig grundmapp eller bara en massa matnyttiga tips? allt är av intresse! ' mvh sjöblom | |
| Hej!..Först ,har du fått Smt:n att svara på Lmm och tändlägesgivare? alltså får du utslag i mappen (Anadefl)då du tex rör på klaffen i Lmm ,(tändning på) ? Får du du varvtal i mappen som stämmer med varvräknaren? | |
|
har inte gjort någonting förutom att försökt att starta den... när ja satte smt på on-line och sen försökte starta så flimrade det olika värden på skärmen. det metalliska ljudet lät som om det baktände (spikning?) för startmotorn tappade varvet och de lät illa... förslag på åtgärder? |
|
|
Får man fråga hur du kopplat kablarna till tändningsjusteringen? Stämmer nog inte med PP:s kopplingsschema där, har just trixat lite med kompisens 325:a o det stämde inte med det kopplingsschema vi fick... Till att börja med, hur har du kopplat in bränslejusteringen? Skriv gärna exakt hur(färger på kablarna mm). Börja med det o starta bilen utan att koppla in tändningen. Ställ in rätt värden i Globals, Analog Zero, samt lägsta RPM gräns på ca 4-500. Högsta RPM på d du har original varvstoppet på. Sen letar du rätt på signalkabeln ifrån motorn, där du kan LÄSA tändningen med SMT:ns gula kabel. BARA läsa till att börja med. Sen när du kan läsa tändningen på mappen(staplarna) så kan du klippa signalkabeln(för tändning) ifrån motorn, och koppla in SMT:ns gula kabel till motorns ände, och troligtvis SMT:ns rosa kabel till ECU:ns ände... Då ska tändningen funka på din... Mvh Kimmo. |
|
|
"Sen när du kan läsa tändningen på mappen(staplarna) så kan du klippa signalkabeln(för tändning) ifrån motorn, och koppla in SMT:ns gula kabel till motorns ände, och troligtvis SMT:ns rosa kabel till ECU:ns ände..." jag har kopplat det så på nr 47 (svart) enligt PP:s schema... allt info är av godo=) mvh sjöblom |
|
|
Jo men det är ju alltså inte säkert att det ska va den svarta som ska klippas ifrån Vevgivaren... Men men... Kan du läsa tändningen ö v h taget? Nej just d, du fick ju inte ens igång den. K. |
|
|
idag när ja provade att röra på lmm så ger det utslag i Eng temp och kolumnen under den..( amp eller nåt?) fattar noll och inget... ingen kunnig som bor i närheten av gislaved som vill tjäna en liten slant?=) mvh S |
|
| nu har jag äntligen fått igång den efter att rengjort stiften som var fulla med skit. den surar ordentligt på låga varv men går bra från 3000 och uppåt... hur går man vidare nu? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.