|
|
|
|---|---|
| vad är fel? | |
| Har ett originallarm monterat på min 328 coupé -96, men det vill inte aktiveras. Ska väl blinka på undersidan av innerbackspegeln? kan vrida på "lampan" o den står på "on". Någon som vet vad som är galet? | |
|
Det är nog bara avbländningen till backspegeln...tror inte det är nån lampa, inte på min iaf. Jag har en lampa som blinkar vid kasettintaget på stereon och en framför växelspaken som blinkar när bilen är låst. BMW - När du älskar att köra! |
|
stefannorr |
Jag hade då lampa som blinka under backspegeln när larmet var aktiverat,men blinka inte hela tiden,,kanske går ner i sleepmode efter 16 min? |
Tux Thunderbird |
Jag har en röd liten lampa som blinkar i CDn (Business CD RDS) när bilen är låst. Har iofs inte testat larmet än, men kan väl gå ner och hoppa på bilen i garaget i kväll. Och jo Thorssa, 323i -96 är underskattad :) "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
Ekis: Lysdioden till larmet på E36 sitter bredvid knapparna till ASC och värmestolarna vid cigguttaget. Det är E46 som har "larmlampan" under backspegeln. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Eftersom jag har två lampor som blinkar antar jag att en är till immobilizern? BMW - När du älskar att köra! |
|
Tux Thunderbird |
Jo, enligt instruktionsboken är dioden framför växelspaken i mittkonsolen för larmet. Vad den röda dioden i radion gäller står det däremot inte i instruktionsboken, immobilizern verkar vara en vettig gissning. Någon som vet säkert ? "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
det är ingen lampa bara. det är bara ratt till avbländningen till backspegeln lampan som du ska kolla efter sitter framför växelspaken ovanför 3:an Lampan som andra snackar om vid kassenintaget har inget med larmet att göra! larmlampan är som sagt ovanför växelspaken. brukar ha asc knapp bredvid sig om man har asc. ju fortare du kör destå kortare tid utsätter du dig för fara ;) |
|
|
Blinkande lampan i stereon är en "varningslampa" som visar att stereon är kodskyddad! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Läste nånstans att man kunde sätta nyckeln i tändningslåset o sen mixtra med färddatorknapparna för att "aktivera" funktionen på nyckeln. Bilen låses ju men själva larmet aktiveras inte. | |
|
Har en 325 -95, som tidiagre nämts så sitter dioden framför växelspaken! Dock så sitter mottagardioden för larmningen i backspegeln! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
Ok! Såg att det satt en röd liten sak framför vxl-spaken o när jag låste bilen tittade jag på den o då såg jag att den började blinka... hehe... ursäkta min dumhet! tack för alla svar iaf! |
|
|
Jag har också en lampa framför vxl-spaken men den börjar blinka direkt jag tar ur nyckeln ur tändningen. Den blinkar sedan dess med samma tempo oavsett om jag låser bilen eller inte. Blinkerserna blinkar inte heller när jag låser bilen och larmet går inte om jag låser upp bildörren med nyckeln före jag använder imobilizern. Det måste ju betyda att jag inte har något larm. Dessutom går det inte starta larmet på något sätt när bilen är låst. Går inte hur man än skakar och håller på med bilen. Men funkar bara larmet om man t.ex. bryter upp en dörr med våld eller liknande?? Någon som kan förklara hur det fungerar??? BMW - När du älskar att köra! |
|
|
Testa att låsa bilen med fjärren, och lås upp bilen med nyckeln i låset. Då lär larmet tala om att det är aktiverat. Ingenting är omöjligt, det tar bara lite längre tid! //Ola |
|
|
om den inte ens blinkar då? nån som kan tänkas ha en aning om vart man börjar felsöka? /crille |
|
|
Blinkar gör ju min när jag låser o jag tror att det ska funka. Blev bara lite konfundersam när det inte blinkade under spegeln som det gör på farsans 525'a men det var ju inte så konstigt när lampan sitter vid vxl-spaken... Ska den inte avge en signal när man låser också? |
|
Tux Thunderbird |
Mina lampor runt om blinkar till, sedan hör man ju att låsen klickar till om det är tyst runtomkring. "Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650 |
|
Johan B// Den blinkande deoden vid Stereo Business exempelvis på en E46 visar väl att bilen är försedd med startspärr, trots den inte har larm. Eller har jag fel? Det sa de iaf till mig på BMW i Karlstad. ------ Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.