|
|
|
|---|---|
|
Hej Sitter ett KombiGard larm från 90-talet i min bil, inte så nytt men det funkar iallfall, förutom att det inte går att låsa bilen med fjärren (men låsa upp går bra). Vill gärna att det ska funka att låsa med fjärren också då själva låset på förardörren är defekt och inte går att låsa med nyckeln, lite omständigt att behöva gå runt till bagageluckan eller passagerardörren varje gång, och att larma och låsa med ett knapptryck är ju lite smidigare :) Tacksam för alla tips, har själv ingen erfarenhet av att koppla larm så jag vet inte var jag ska börja leta. - aldrig mera M20 | |
|
Troligen bara kabel som lossat från larmet då c-låstet fungerar. Börja med att kolla under baksätet där c-låsstyrningen sitter om du ser lösa kablar. Om jag inte misstar mig så är kablarna från larmet gråa. De kan dock vara skarvade så du har annan färg på dina. Färgen på styrkablarna för c-låset brukar vara för låsa: Vit/Röd/Gul eller Vit/Grön låsa upp: Blå/Röd/Gul eller Vit/Grön/Gul i en gul plint med kanske 25- 30 kablar. Detta sitter under baksätet vid relä/säkrigssamlingen Styrningen består i kort + puls på respektive håll. Nu kan det dock vara så att de som monterat larmet inte kopplat under baksätet utan tagit det i A-stolpen då får du riva lite mer. Färger i på kablar kan ändras från bil till bil och även placering så jag lovr inte at det stämmer men kanske du får lite vägledning. Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
|
Får kolla om där är nån lös kabel under baksätet då o hoppas det är så enkelt, men det känns som jag kommer få anledning att återkomma :) Tackar för vägledningen! - aldrig mera M20 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.