AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
752

Vad tål hon?

Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Efter en tidigare tråd så vet jag att några av er kör på vintern och när denna tid kommer ska jag oxå rulla. Så nu undrar jag har ni rostskyddat era underreden eller är det galvat och klarar sig mot saltet?

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag vet inte hur det är med galvning och liknande, men en mycket utsatt punkt på Z3 är framkanten av tröskellådorna, alltså bakom framhjulen. Jag har på flera Z3:or - däribland Caspars 2.8 - sett rost just där. Ett annat frågetecken ur rostsynpunkt är framkanten av motorhuven (alltså på insidan) där det är flera lager plåt. Något säger mig att det kan börja rosta där.
Jag skulle definitivt göra en rostskyddsbehandling om jag skulle köra bilen året runt!

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Nu skall Du inte prata illa om min 2,8a. Den skall ju säljas!!! Jag har faktiskt inte sett någon annan rost relaterad till vinterkörningen trots flera vintrar..

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Caspar: Förlåt! :) Har sett exemplar på jobbet, däribland en bostongrön coupé, som hade värre angrepp.

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Bästa sättet att åtgärda? Lämna bilen till Dig??

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Caspar: Hmm, mja, jag har aldrig lagat såna skador tidigare så jag vågar mig nog inte på det. Måste dessutom börja tentaplugga när jag kommer hem till Estocolmo om drygt en vecka så det blir nog inte mycket mer entreprenörsjobb på putsfronten i år :/

/Masten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.