AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
684

Hur ska jag gå tillväga?

Jag har köpt en bil. Den var avställd innan köpet och är forfarande avställd. Det finns obetald skatt sedan den förre ägaren som jag visste om innan köpet. Nu har jag tänkt ställa på den och hela den biten. Den är besiktigad men inte skattad eller försäkrad. I vilkenm ording ska de olika délarna göras? Har jag rätt om jag gissar: För restskatten sen försäkra, sen ställa på, sen skatta den nya skatten?

MVH
Linus
Jag kanske måstre tillägga att det är en BMW 320i -89, så att inte tråden tas bort
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Anmäl försäkringen samma dag som du ställer på den, annars får du brev med krav på trafikförsäkring.
Skatten kommmer väl hem automatiskt till dig, om jag förstått det rätt?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
det går inte ställa på den om inte den gamla obetalda skatten e betald... betala den gamla skatten, ring å ställ på, försäkra...

försäkra samma dag som du ställer på annars får du brev från trafikförsäkringsföreningen har ja för mig de heter, ca 150 kr om dan som den e oförsäkrad....

Min pärla :-)

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tror det kostar 70:-/dag!

------
Länk
Länk
Det är olika avgift för olika bilar precis som en vanlig försäkring.
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Se till att bilen är trafikförsäkrad när den är påställd, annars blir det, som Grodan säger, en avgift på 70 (69,51) kronor per dag tills bilen blir försäkrad (eller avställd igen), läs mer på Länk

Jag har själv ett inbetalningskort på runt 900 kronor, man lär av sina misstag!
Hupp där ser man trodde att avgifterna var olika för olika bilar men man lär sig nåt nytt varje dag.
Direktlänk till avgifterna
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.