|
|
|
|---|---|
|
Såg nyss när jag gick ut att den röda kontrollampan för larmet lyste konstant. Gick och kollade i instruktionsboken om den hade någon förklaring till det.. men icke! Det stod i boken att lysdiodens blinkande varierade på om nån hade manipulerat med bilen o.s.v.. men inget om att den kan/ska lysa konstant. Nån som har någon förklaring? Nu blinkar den iaf som vanligt.. BMW4EVER! | |
|
Kan tillägga att det är bmw´s originallarm till e39 BMW4EVER! |
|
stefannorr |
På dom 2 jag har haft med orginallarm,så verkar de blinka ett bra tag för att sen lysa med fast sken eller möjligtvis lång tid mellan blinkningarna. |
| Ok, tack! Då behöver man nog inte vara orolig för att nåt är fel med larmet.. :) | |
|
Min lampa lyser konstant ibland, så du är inte ensam. Schnelle fart, Härliche fart. Länk |
|
|
Jag har samma problem med att ibland lyser lampan konstant det måste finnas någon förklaring, kan det var någon kortslutning. Hur nollar man larmet vid inbrott sker det automatiskt när man startar bilen? #4 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag upptäckte det på min 528 vid två tillfällen och det var när den var parkerad på parkeringsplats med bil bredvid som åkte/hade åkt iväg. Verkar som larmet triggar upp i ett annat läge när nått rör sig runt bilen eller dörrar slås igen, Det tar ca 10-15 minnuter så återgår det till normalblink. Första gången trodde jag nån varit på bilen,men det enda som hänt var att bilen bredvid var borta, andra gånga satt jag vid ett fönster och fikade och såg att dioden fick fast sken när ägarna till bilen bredvid slog igen sina dörrar och åkte iväg. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.