|
|
|
|---|---|
| Hej Jag undrar om någon härute känner till en hemsida som mobile.de men för italenska bilar. De finns inte mkt bilar tillsalu om man söker på italien på mobile :) Tacksam för svar | |
|
Vore jag dig skulle jag aldrig köpa en bil från Italien. 7 av 10 bilar där har varit med en mindre eller större olyka eller så är de repiga lite här och där! ------ Länk Länk |
|
|
För ett tag sedan (kommer inte ihåg hur länge sedan men det var i alla fall i år:) ) så var det ett reportage i teknikens värld ang. Italien import, Var nämligen en kille på redaktionen där som importerade en Merca SL från Italien. Kanske finns nått intressant i den artikelserien?! Grodan: Vad är det för statistik som säger det? Något konkret lr bara spekulationer? är nyfiken! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Glömde såklart hälften! Tänkte bara upplysa dig att Italienimport berörs i denna tråden Länk fast det kanske du redan har sett? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI// Det är vad jag har sett med mina ögon. Många av mina släktingar bor i Italien och jag är där och hälsar på nästan varje år. Det jag aldrig gör är att, 1. Köra ner med mina finaste bilar, oftas kör jag ner med en bil som jag tycker mindre om (ex Opel Vectra;) 2. Jag köper aldrig en bil därifrån. Italienarna vet inte hur man sköter en bil dessutom är det något defekt på de flesta av bilarna, och det säger jag av egen erfarenhet ------ Länk Länk |
|
|
Tackar för alla svar men jag fick inte svar på min fråga än ;(. Menar ni att et är bättra att köpa från tyskland ? |
|
|
danieel// Här har du en länk liknande mobile.de för italien. Länken är till (Auto Usate) och det betyder begagnade bilar. Och du söker neda efter märke, städer och pris i italien. Vill du ha nya bilar ser du ovan på länken bredvid "auto usate" står det "auto nuove". där har du nya bilarna. Här är länken Länk Lycka till! ------ Länk Länk |
|
|
Grodan: Okej då förstår jag! Var ett par år sedan jag var i Italien och då var jag inte så uppmärksam på sådant. Var säkert inte mer än 11 år eller nåt :) När det gäller deras generella bilvård så håller jag med dig om att tyskarna är mkt bättre jag skulle aldrig köpa bil i italien före tyskland! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
En av min brors kompisar köpte i 530dAT 03:a från Italien, hur fin som helst. Gäller att inte generalisera ett helt lands befolkning ur någon synvinkel alls. /Simon |
|
|
Min M3a är en italien import. Och vad jag har märkt så är den knappast smälld, skruvad, eller har en massa repor överallt. Klart det finns nån liten repa men det än en snart 10 år gammal bil med orginallack.. Det var 2st av 10, nu bör vi kunna hitta en fin till.. sen är resten skit, right? Mvh Per |
|
| Det är bara volvo s80 som är skitbilliga i italien typ nya med t6 otroligt bra priser för maximum skruvade bilar!!! | |
|
Det handlar nog också mycket om att bilarna i Italien ofta har mindre motorer än på andra marknader, detta gäller även Volvo i vissa fall. Just hur det är med S80:n vet jag inte? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.