|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tydligen ganska vanligt på tidiga E36, på dom senare (vet inte när dom började) så är det svetsat dit förstärkningar i karossen vid infästningarna. _______ //Niklas |
|
| Tycker det var väldigt dålig konstuktion på sättet dom har satt fast allting.. inte undra på att det inträffar lite då och då att det släpper.. det jag gjorde åt mina fästen håller nog lätt dubbelt bättre än hur det är orginal.. sen skulle jag aldrig laga det åt någon annan för 2000:- :-) | |
civilization |
vaders: längesen tråden var uppe men har du kvar bilderna på fästena? |
| den här gamla tråden är intressant. många som tror det är bussningar som ska bytas..men så visar sig sånt här. är det flera som varit med om spruckna infästningar till bussningar? vad har det kostat att laga? hur i hela friden kan sånt här inträffa på så pass dyra bilar som bmw! | |
|
civilization> Jag lägger upp några bilder på hur vi gjorde. Första bilden visar hur skadan ser ut.. som du ser har hela fästet lossnat.. Andra bilden visar hur det ska se ut.. Du fäster alltså "skruvfästet" på två olika ställen.. bilderna som kommer visar hur vi borrar hål inne i cupen för att komma åt att fästa fästet ovanifrån.. sedan sista bilderna på hur vi gjorde när vi fäste det andra fästet underifrån.. vi tillverkade alltså egna "plattor".. Rätt mkt att tänka på... man ska ha rätt svets.. sedan så måste ju allt hamna rätt så inte bakaxeln blir sned.. Lite svårt att förklara allt men man kommer på allt när man väl ligger under bilen och bakaxeln är borta :-) Länk |
|
|
bra bilder, kan man se utan att ha plockat ner bakvagnen om fästena har släppt,, min bil lutar åt vänster, alltså är lägre vänster bak,, kan det vara detta då? eller har någon någon ida på annat de kan vara? |
|
| jag kunde se på mina fästen att det hade skruckit runt dom.. men bäst är att fara på bmw och på dom kika på det.. Jag gjorde det här i umeå och dom tog inget för det.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.