AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.974

stå själv för nytt märke?

Är nybliven ägare till en 323ci -00.valde mellan en 9-3 aero och denna.grymt roligt med bakhjulsdrift,bra väghållning och växellåda.huven har börjat "bubbla"och den ska bmw byta som garantijobb.är det vanligt att huven börjat rosta på en -00a?annars är bilen mycket fin.på bmw sa dom att jag lär stå för bmw märket och några klämmor som nästan alltid lär bytas vid huvbyte.tycker att det låter konstigt eftersom det är ett garantijobb.är väl inte så dyrt antar jag men intresserad av att höra om nån råkat ut för detta
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Märket kostar ca 130 kr, men jag håller med om att det är konstigt att du ska betala för det..

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Kan dom inte använda märket från den gamla huven?
det gamla märket går oftast sönder när dom ska pilla loss den
Om märket går sönder när man pillar loss det så är man, i min mening vårdslös. Är man bara försiktig och läger en trasa på huven och pillar med en vass knivegg under kanten så är det inga problem att få lös.
Ta av det själv då innan du lämnar in den så kan du ju bara sätta dit det igen när du får tillbaka den :-)
Välkommen till märket får man väl säga också!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Såg precis att du är från Bollnäs räikkönen! Samma här! Hoppas man ser din nya fina bil på gatorna nån dag :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
> räikkönen

Jag tycker absolut INTE att du själv ska stå för märkena, detta är småaktigt av BMW tycker jag. Om de bygger en huv som rostar på så kort tid och tar det på garantin så ska du hållas 100 % kostnadslös. Det är ju inte ditt fel att märket går sönder ifall de tar bort det gamla. Stå på dig, det är inte mycket pengar det handlar om här men det är en principsak.

Lycka till !

Mvh
Hawar
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Jag har fått ny huv på min och jag är snarare förvånad över att garantin funkar så bra som den gör.Det är inte många tillverkare som byter ut hela huvar och bakluckor mot nya oftast så slipar dom bara ned skadan och lackar om.Sen om man tycker att man inte kan kosta på sin bmw 130kr när man får en ny huv?Tycker själv att det låter som ett rimligt pris och du får ett helt nytt märke.
2002tii
Tycker du att det är konstigt när garantierna fungerar. Det är ju självklart att garantierna ska fungera. Det är ju det som är tryggheten när man köper så pass nya bilar.

Det handlar inte om att man kan kosta på sin 130 :- utan det är en principsak som jag skrev. Om de byter din säg typ växellåda på garantin, tycker du att man ska betala allt runtomkring som ska bytas då också , även om det är bara någon hundralapp ?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
130kr är inte mycket att gråta över, vilket jag inte tror att du gör. Men hade jag varit i din situation så skulle jag knorrat lite vid disken när du får fakturan, och sett vart det hade ledit (hittar inte rätt form på böjningen till "leda till" och det står helt still i huvudet på mig) till. Går det inte så går det inte. Men visst är det irriterande att behöva betala får en sådan sak.

Schnelle fart, Härliche fart. Länk
blir ej störd av pengarna,det var just en principsak.tror dock jag gör som herr gaspedal föreslog
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tycker det är riktigt dåligt, både att huven har börjat rosta och att du måste betala märket själv...

Hoppas det löser sig!

///
Nicke

Nytt rekord med M5an, 2,86 l / mil =)
Svärd
Lämnar man in bilen på ett garantijobb så ska ju BMW stå för allt och du ska få tillbaka bilen i samma skick som du lämnade den förutom att felet är åtgärdat. Lämnar du in bilen med märket på så ska du ju givetvis få tillbaka bilen med märke på utan att du ska behöva fundera på det och utan att det ska kosta dig något extra. Har dom sönder märket så får dom ju ersätta dig för det såklart! Skulle du betala om dom tappade huven så att en framskärm skulle behöva bytas också? Enligt mig är det precis samma sak!

///Martin
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Känns rätt väntat, okej att det är en order från BMW Sverige, och att dom väljer att endast stå för huven. Dock som handlare måste man ha lite finlir? Jag menar lite kundvård bör man få om man köper en bil i 200k klassen?

Förstår inte hur vissa kan få arbeta med serviceyrken. Här vill alltså handlaren kräva en kund på 200spänn när 'kunden' potentiellt kan håva in flera hundra tusen kronor sett över ett par år? Påpeka att märket kostar, men påtala att man bjuder på det eftersom en BMW från år 2000 givetvis inte skall rosta. Räikkönen hade varit nöjd och belåten.

Ungefär som när man köper ny bil och blir bjuden på något som kostar en 500ing så känner man sig som en vinnare och är superglad över 500 kr trots att man köpt en bil för kanske 350.000. Människan funkar så, när ska BMW lära sig det?
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Sniket! skall du betala ett skitet emblem? helt otroligt..tycker att dom borde sköta det hela snyggt

Just real M-power
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kan bara hålla med, du ska inte behöva stå för emblemet. Det kostar 130:- för oss vanliga dödliga i butiken, men vad kostar det för bmw? säkert bara nån ynka krona, det är ju masstillverkning på dem skulle jag gissa?!

//Simon
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Har 2 kompisar samt min far som har fått nya huvar (och bakluckor) på sina e46:or inga av dessa har behövt betala för nya märken eller någonting annat.
Du ska väl inte behöva betala för att BMW ännu inte har lärt sig hur man rostskyddar en bil. Trodde det var det första man lärde sig på bilbyggarskolan!!

Det enda jag tycker du ska behöva betala är bensinen till och ifrån BMW-verkstaden.

Svärd
Japp och gissa vad, det är en svensk firma här på Gotland som gör dom. Iallafall enligt mina arbetskamrater som säger att de har släktingar som har BMW-märken i olika färger uppsatta på ytterväggen för att kolla hur länge de håller i väder och vind. Har dock inte sett det själv så jag vet int ehur mycket sanning det ligger i det...

///Martin
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ofta upplever jag det som att när man är lite yngre och ser lite osäker ut. Så känner säljaren/kassa-ansvarig det. Å då får man betala därefter. Jag får ofta de vibbarna i alla fall.

Den som försöker få dig att betala 130 kr för märket är ju helt ute o cyklar. Han måste ju vara helt bakom flötet o ha en total avsaknad av kundvårdsutbildning. Ett märke hit eller dit för BMW AG kostar inte ett skit. Kostar kanske 1 kr att producera i Kina....eller nåt.

mvh

Bättre att gasa sig ur en kris än bromsa
kollade under bilen och märkte att växellådan var lite oljig.ska fråga om detta samtidigt som jag får en tid för huvbytet.tror som stavros att man alldeles säkert blir behandlad olika från person till person.får ta av mig kepsen o visa flinten för att verka äldre o ta några stadiga på parkeringen utanför för att verka säkrare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.