|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att sätta på M-fronten på min 328Ci-00 med sidorna och baken från aerodynamikpaketet. Fronten: Länk Sidorna och baken: Länk Här kommer mina frågor: Tror ni det kommer att se bra ut med den kombinationen? Har sett bilder på andra bilar som hade så och det såg riktigt bra ut. Var får jag tag på delarna billigast? BMW Group? Vad går enbart fronten på? Priserna som står i katalogen gäller bara aerodynamikpaketet. Vad kan lackering och montering gå på? Frågade BMW Bollmora de ville ha 5.500. Bra pris?? (Montering skulle gå på 4 timmar?) Jag har en svart bil, kommer man se nyansskillnader? Tacksam för alla svar! | |
|
Det där är inte bakdelen som ingår i BMW´s egna aerodynamikpaket! den som ingår där ser ut så här: Länk . Om det är bakdelen dom du länkade till du vill ha i alla fall så tycker jag personligen inte om den men om det är bmw´s (som jag länkade till) så tror jag att alla förutsättningar finns för att det ska bli supersnyggt! Priser och montering överlämnar jag till andra mer kunniga men hör med Wendtan han ska om jag inte mins fel montera detta i höst/vinter på sin 330. Nyansskillander är nästintill oundvikligt när man lackar om/nytt men har du en lack som är i bra skick så syns det nog inte allt för mycket vid första anblick. Hitta bara en bra lackerare så är chansen större att det knappt kommer att synas! Till sist! Lycka till! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Titta en gång till. Det är ett annat paket, ej m-paketet. Dock vill jag ha m-fronten. | |
|
Okej, så du vill blanda Aerodynamikpaketets bak och sidospoiler med M-aerodynamikpaketets front om jag har tolkat de hela rätt. Andersson: De är visst delar som ingår i Bmws aerodynamikpaket, dock inte delar som ingår i m-aerodynamikpaketet(känt som m-tech2 här) som du länkar till. (De gäller att hålla isär begreppen :) Jag tycker personligen att denna Länk bakre kofångaren känns lite mycket rieger trots att de är en Bmw produkt. Detta aerodynamikpaketet är väldigt vanligt i staterna, så letar du bilder rekommenderar jag E46 fanatics Showroom. De finns en Guld metallic 323Ci i galleriet med denna kombinationen du söker för övrigt. Delarna köpes nog billigast i samband med en klubbkväll i höst med 20% rabbat skulle jag tro. Fronten kostar ca 5000 kr på Bmw komplett med Dimljus. Bromsluftskanaler tillkommer. Lackering av endast fronten kostar runt 1500 kr, i stockholm får du nog lägga på en tusenlapp. Monteringen i sig är något som tar ungefär 1 h. Så deras pris är väl ganska normalt med Bmws timpris. Är lackeraren duktig så skall inte någon nyansskillnad behöva uppstå, jag hade personligen ALDRIG tolererat det, de hade fått göra om tills de blev bra. Är man så petig så ska man dock inte leta billiga lackerare utan snarare duktiga sådana. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan håller alltid koll! Har sett andra bilder, men jag hittade endast den nu att länka till. Om jag hade lämnat in den till BMW Bollmora för lack och det var nyansskillnad och jag inte skulle vara nöjd. Inte går väl dom med på att göra om det?? |
|
|
Jag har låtit bmw göra om en lackering som jag inte var nöjd med. Påpeka bara bristerna på ett lugnt och sansat sätt så ska du se att de går bra. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Här fösökte men briljera med lite E46 kunskaper som man trodde sig ha men ack så fel det blev :)) Tycker precis som du sa att den bakspoilern känns lite mycket rieger och trodde därför att det inte var bmw. Du är helt enkelt övermannen när det gäller E46 :DDD Vad jag har hört så kan det svåra vid en omlackering om man har en metallic-lack att få metalkornen/flisorna(?) att lägga sig i samma riktning som dom gjordes vid fabrikslackeringen... Men det kanske inte stämmer. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Han som bestämde sig för att ta upp det anskrämliga aerodynamikpaketet till E46 som ett originaltillbehör måste ha varit kraftigt berusad - maken till smaklös styling har sällan skådats. Jag vill nästan påstå att Riegers paket framstår som linjesköna och smäckra i jämförelse - och DÅ har det gått långt :) Nej, M-aeropak skall det vara. Om man vill vara lite annorlunda kan man ju komplettera med Hamanns cornersplitters (det enda snygga som lämnat den firmans dörrar). Annars sitter Alpinafronten inte fel heller. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| Tycker att M-paket (förutom fronten) är så fruktansvärt diskret och finns överallt. Tycker aero paketet ser riktigt sportigt ut och sticker ut mer än m-paketet sen så är det riktigt ovanligt. | |
| Det måste vara M-paket eller ingenting, tyckar jag. | |
|
Kalle du satte huvudet på spiken :D Berusad är vad han måste ha varit om inte får man hoppas att han fick sparken! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Nån som vet om m-paketet och aeropaketetr är av samma matreial? | |
|
Jag är väldigt övertygad om att de använder samma slags slagtåliga plast till paketen. Jag har inte kännt någon skillnad iaf. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Då borde m-paketet och aeropaketet ha samma bra kvalite. | |
| Enligt BMW går M-paketet på 12.600kr. Går det att få tag på billigare? Det har ju gått upp i pris. | |
|
Hittade dessa bilder: Länk Länk Kjolarna kommer från Aero-paketet men är Bakfångaren orginal som sitter på coupen (icke m-paket) ? Visst passar inte dom där så jätte bra med varandra? Tycker det ser ut som sidokjolen går längre ner än bakfångaren. eller? |
|
| Jag tycker du ska välja ett av paketen och köra det rakt igenom, då det känns mer gediget och inte lika ihopsnickrat som att plocka delar från båda. Det här med lackning av delar efteråt verkar väldigt beroende på vilken person som gör det. Lätt hänt att det inte blir 100%-igt, tyvärr! Lycka till iallafall | |
| Man kan beställa delarna färdiglackade men då kostar et mer oxå. Sen så vet man inte hur bra det kommer se ut sen så måste man ändå lämna in den för det ska ju monteras... | |
|
Jag har M-paket II runt om, och kan hålla med om att sidkjolarna är ganska diskreta... Men det är ändå rätt OK, för bakspoilern är rätt snygg... ...och tillsammans med M3-speglarna tycker jag det harmonierar mycket bra! / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.