|
|
|
|---|---|
|
M-Bilar i Västerås har lagt ut en 6000 milad 635CSi med 2 ägare på Powerbörsen. Sugen på E24 som jag har blivit (igen) drog jag som ett skott och kikade på bilen (efter att en säljare intygat att enda rosten som fanns var lite i skärmkaterna fram). Väl på plats konstaterades: * Rost i tak. * Rost på flera ställen i framskärmarna. * Rost i chromlister fram. * Rykande färsk bodyspray på hela underredet och i hjulhusen. * Buliga trösklar pga. felaktigt placerade domkrafter (eller motsvarande). * Underligt svartsprayad bakom nummerplåt bak. * Polerskador på lacken lite varstans. * Etc, etc. Med andra ord, ingen bil för pedanten elelr entusiasten, som tror att en 6000 milad bil måste innebära i det närmaste nyskick. Denna bil är brukskörd, sommar som vinter, men har stått avställd de senaste åren. Därmed inte sagt att det är en dålig bil, jag blev så besviken att jag aldrig provkörde. Men, om ni, som jag, förväntar er att en handlarbil med 6000 mil på mätaren för 75k åtminstone inte ska ha takrost, så spar bensinpngar och tid, och kika på en annan bil. OBS! Dett är ingen kritik mot M-Bilar eller deras verksamhet, utan endast en information för att du/ni ska slippa åka och kika på bilen i onödan. | |
|
Fick mail från kompis i Östersundstrakten. Upphetsad bad han mig åka till Västerås och lägga handpenning åt honom. Tänk så lätt fantasin skenar iväg när man ser låga mil och en blankputsad bil på korten. Jag tycker nog att annonsören kunde skriva "mkt gott bruksskick" ell. liknande för att undvika alltför höga förväntningar. Och så slapp man att åka till Västerås! Tackar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.