AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
794

Mörk beläggning i expansionskärlet

Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Jag kollade vattennivån i expansionskärlet nyss och såg att de va en mörk beläggning i botten och på sidorna i expansionskärlet, drog med fingret och fick upp lite skit mörk gegge, i övrigt va vattnet ljust och fint. Kände även på slangarna och tyckte att de va dåligt tryck i dom, motorn va lite ljummen, typ en timma sen jag körde med den.
att det blir skit i kärlet är ju inget ovanligt...att kylarslangarna inte hade tryck är inte heller konstigt, när du tar av locket till exp. kärlet så släpper du ut trycket som skapas i systemet och då finns där inget tryck kvar i slangarna.

MVH
Johan K
Visa användare
233
maqe
BMW E46 330CI -01
Ok, blev lite nervös eftersom bilen har vatt uppe på rödmarkeringen och vänt ett par gånger eftersom fläktkopplingen troligtvis är dålig "bilen blir varm när jag kör sakta".
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Mitt kylarvatten inbillar jag mig oxå har ändrat skepnad. Men så petar man ner en pappersbit o drar upp igen och hela pappret blir fint ljustblått. Så det är väl som det ska. Men jag tycker inte det varit så mörk färg på vattnet när man tittar ner i expansionskälet förut.
Inbillningssjuk e väl vad man är...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.