AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
160.099

Grannens katt!

Sida 9 av 27
Och när din katt sitter på huven skjuter jag fanskapet om jag känner för det

mh
då ångrar du det om du gör det....jag lovar...

Billy B-10
Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
mattias h: Då kan jag skjuta dig när du åker framför mig på vägen och smutsar ner min bil?

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
mattias h, är du verkligen så otroligt korkad att du drar på dig polisen för en katts skull?

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
mattias...gör det, så kastrerar jag dig med nöje, & utan bedövning...
Si
765
Simon01
120dM -08
Man borde ju faktiskt som kattägare kunna ta ett visst ansvar och vänja katter av med att traska upp på bilar. Vi har haft katter i alla tider och har aldrig haft några problem med katter som går upp på bilar.

Såg förresten en uppputsad E55 AMG igår med bruna tassavtryck över hela motorhuven, det hade inte jag uppskattat.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Men OJ!! tassavtryck! hur ska det gååå!

Lite överdrivet att skriva att man ska DÖDA en katt för detta "brott"
Men visst kan jag hålla med om att kattägare har ett visst ansvar, men det är ett DJUR, man kan inte tala om för en katt att en motorhuv är olämplig sovplats...eller?

Lägg en filt på huven, eller ställ den i garaget....

Tycker det är värre när hundägare med hund i koppel, låter sina sjur skita på min uppfart....& inte plocka upp efter sig...det är ju i alla fall något som ägaren KAN påverka / undvika...
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Den där reklamen är ju hemsk. Jag blev mycket illa berörd när jag såg den första gången .. nu när jag såg den igen, mår jag illa.

Skulle det bli en repa på min bil t.ex från en katt .. så vaddå ?? det är ju bara att lämna in bilen till en rekondare, det fixar dom lätt!

Jag är jätterädd om min bil, men jag skulle aldrig i livet göra ett oskyldigt djur illa för det. Hade en människa gjort något liknande på bilen, hade det varit en helt annan sak, då hade jag blivit totalt vansinnig!!

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Si
765
Simon01
120dM -08
Jag skrev inte att det var OK att döda katten, men man kan ju lära katten att den inte ska gå upp på bilen, det är inte särskilt svårt.
Simon01; Det är svårt, mycket mycket svårt tro mig, speciellt på en vuxna katter.

Har inte sett reklamfilmen, vill inte heller se den, ser ingen humor alls i reklam där människor/djur lider, blir avrättade osv., ersätt katten med ett barn, hur många har mage att skratta då?

Mvh Stephan
Si
765
Simon01
120dM -08
Vuxna katter är säkert svårt, annars har det inte varit några problem hemma. Det är bara att markera för katten vad den får och inte får göra, likadant som när man ska få katten rumsren eller inte gå upp på bordet.
Dr
342
Dredd
525d -10
Enkelt svar på enkel fråga:
"men det är ett DJUR, man kan inte tala om för en katt att en motorhuv är olämplig sovplats...eller?"
svar : Håll katten inne, kopplad eller flytta ut på landet. (Visa hänsyn med andra ord)

Hur resonerar man som kattägare? Jag föreställer mig någonting i stil med:
-Jag släpper ut katten, många blir irriterade för att den skiter i deras trädgårdar, pissar i deras sandlådor och smutsar ner deras bilar. Men det ger jag fan i för jag är världens största egoist och jag orkar ju faktiskt inte gå ut med min katt i koppel som andra djurägare gör. Det är ju skitjobbigt.

Det märkliga är att det finns inga liknande situationer. Kattägare är de enda som kan driva denna diskussionen överhuvudtaget. Skulle man släppa ut hunden lös på gatan och den skulle lyckas ta sig upp på en bil med sina skitiga labbar (för argumentets skull lyckas den även med att inte repa bilen, vilket jag iofs inte är säker på att en katt verkligen lyckas med) så skulle hundägaren vara ett oansvarigt kräk. Men inte kattägarna... märkligt det där...

Fullständigt oacceptabelt och oansvarigt att släppa ut katten i tätbebyggt område. Om inte annat så är det synd om katterna, de blir ju överkörda för jämnan. Och kom inte dragande med det där om att katten är ett fritt djur som behöver gå omkring, för då är återigen ägaren en stor egoist som överhuvudtaget skaffar katt i tätbebyggt område.

Kan tillägga att jag aldrig skulle göra en katt illa, eftersom de är så söta och faktiskt trevliga djur. Ägarna däremot, de skulle behöva komma ner på jorden.

Kul när ens favorittråd vaknar till liv igen :D
Dredd: "katten är ett fritt djur som behöver gå omkring"

Precis så är det. Du verkar inte veta så mycket om djur om du tror att alla djur är som hundar och att man kan gå runt med dem i koppel.

Mvh Johan
Försökte va lite ironisk mot inlägget före mitt det tog visst bra morsan och farsan har haft katt i alla tider så jag är van kattassar

mh
Håller med Dredd: Det är ofog med lösdrivande katter som ställer till det. Men för den sakens skull får man inte göra katten illa. Det är inte kattens fel utan snarare dess oansvariga ägare. Har själv katt och den går ute i koppel. Har råkat ut för en katt som hoppade upp på min nypolerade bil dagen före bilutställning. Blev förbannad. På kattägarna. Bilen blev repig och fick poleras om över hela huven.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
hehe det bästa man kan göra är att smeta senap i arschlet på katten, då kommer den garanterat inte att sitta på din bil mera, den springer nämligen tills den dör.
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Vad har ni för lack på era bilar? Tål den ingenting? Jag har TRE katter (+ grannarnas) som kliver och sitter på mina bilar. Det rör mig inte i ryggen. Har ALDRIG sett en enda repa på någon av mina bilar från någon katt. Då kan ni ju aldrig tvätta bilen eller sopa av snön från den eller parkera bredvid någon storhandlande mamma på stormarknaden utan att det blir repor... Eller skjutsa tjejer med långa naglar som "gräver" sönder under handtaget. Vad har ni bilarna till? Stå och samla damm i en utställningshall? Nej, visst, det går ju inte att damma av den, då blir det ju repor... Man kan ju täcka den med ett kapell. Nej, det blir ju repor när man tar bort det... Hör ni? Det är ju rent patetiskt...
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Ja Du, FRIFART, det kommer Du också att göra om Du skulle göra det på en katt!!!
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Jiee och övriga som står bakom citatet:: "katten är ett fritt djur som behöver gå omkring". Det var det absolut dummaste jag hört på länge. Så ni menar alltså att en katt behöver strosa runt utan uppsikt och göra sina behov i andras trädgårdar, barnens sandlådar, traska på bilar o.s.v.

Så ni menar att det är en sån jävla stor skillnad på katter och hundar när det gäller att rasta dem? LATHET är vad jag kallar det när kattägare släpper ut sina katter i tätbebyggt område utan uppsikt.

Gå in till vilken djurbutik som helst och införskaffa varsitt koppel och använd det till era katter, då blir alla nöjda. Förutom ni själva då kanske.. då måste ju ni också ut och röra på er.

Det går att lära katter en hel del. En i släkten som lärde sin katt att hålla sig inom tomtgränsen när han släppte ut den. Inga problem alls. Men det är klart att det blir svårt att lära eller vänja av katter när de är äldre. Så är det även med hundar. Men ha dem då i koppel när de är ute!

Att släppa lös varken sin hund eller katt utanför sin egen tomtgräns utan uppsikt ser jag ingen skillnad i. Jag ser bara prov på en grupp ansvarslösa ägare.

Kan nämna att jag tidigare ägt en katt men numera äger en hund. Inga som helst problem att rasta varken den ena eller andra av dem i koppel.

"fritt djur som behöver gå omkring" haha.. kom med nåt bättre..

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Koppel är föråldrat, det senasteLänk

Riktiga män kör sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.