|
Sida 8 av 27
|
|
|---|---|
|
nosen. Jag är till 100% på din sida...känner likadant för mina 8 katter ! Trevligt namn på katten förresten... Billy B-10 Länk |
|
|
Stephan735i: "....i övrigt bör mänskligheten betänka hur det var innan vi fick för oss att vi kan göra precis som vi vill med jorden!" säger han som håller sina katter inne ;-) |
|
|
bayern münchen: Bilen hålls inomhus, det bör katterna också. Tycker lite synd om katter som går ute i tätbebyggt område, de blir ju överkörda för jämnan. De förra ägarna till mitt hem lämnade en burk med någonting man skall strö i trädgården. Det heter "Katt bort", någon som hört talas om det? Funkar det? Jag hoppas att det bara ser till att katterna håller sig borta och inte att katterna faktiskt försvinner ;) |
|
|
Har hört dom där katt argumenten förr: katten är ju självständig, går inte att bestämma över en katt. Det är så smidigt med katt bara att släppa ute den. Säkert är det så men om man bor i ett katt-tätt område och inte får ha varken trädgård eller ägodelar ifred så tycker jag inte att man bara behöver gilla läget. Katter är ju i princip gratis (det gäller ju inte alla,jag vet) så folk skaffar ju sig lätt katter utan att tänka så mycket på följderna. Där jag växte upp var ett sådant område och det var i stort sett samma katter som gjorde åverkan hela tiden. Farsan hyrde in en fälla (bur, katten skadades naturligvis inte) och när en katt hamnat i den så gick man till ägaren och sa typ:Vi vill inte ha våra rabatter förstörda eller kattpiss på allt som är på våran tomt, nästa gång katten hamnar i fällan så kanske den försvinner. Effektivt kan jag säga,har aldrig sett så många katter i koppel. /Johan |
|
|
Ni som irriterar er på katter på huven, betänk detta... Om ni låter den vara ifred...så gör den inte mer skada än kanske lämnar lite hår på bilen. MEN skrämmer ni den, finns det god risk att dom små klorna åker ut, för att den ska få bättre fäste när den ska kuta (en naturlig reflex hos alla kattdjur..) Så SKRÄM dom inte.. ;) Och en sak till...jag skulle inte tveka EN sekund, att behandla en kattmisshandlare på det sätt han behandlar katten... |
|
|
Eller skaffa ingen om du inte vill ta ansvar för katten... /Johan |
|
| Har svårt att förstå argumenten. Håll katten inne, kopplad eller flytta ut på landet. (Visa hänsyn med andra ord) | |
|
Kunde inte låta bli...sitter o har lite tråkigt på planet till Staterna. Varför i allsin dar har den här tråden kommit upp. Ni nytillkomna har ni läst igenom alla inlägg? Verkar som om ni inte har något nytt att tillägga. |
|
|
Oj..kan man verkligen sitta & surfa på planet? Det är ju förbjudet under flygning, har inte kabinpersonalen sagt det till dig Jasmin? |
|
|
Beror på flygbolag och vilken klass man åker :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| Jaha, men Jasmin kanske har en egen LearJet? | |
|
Tyckte tråden var värd att lyftas lite. Kul debatt... Ingen som vet något om ovan nämnda "Katt bort"? |
|
nosen |
"Katt bort" Funkar fint, vi använde det i sommras då vi hade en strykar katt som sket i våra rabatter, efter lite användande av ovanstående medel så har inte katten visat sig igen. |
| haha den bästa metoden har jag praktiserat sedan barn, man stenar katterna efter att de gått av från bilen med en handfull småsten så kommer de inte tillbaka eller skaffar överdragskapell. | |
|
kolla denna länk , här är en som löst kattproblemet. Länk Thomas Lj. |
|
|
Mycket bra men d e ingen höjdare för lacken:). Länk MvhMattias |
|
|
Det är en bra reklam men gammal ;) Det går mkt väl att surfa på planet...jag kunde det iaf :) |
|
| tphlj och andra, är den reklamen verkligen kul? Jag blir illa berörd av att se den. Hade det varit en människa hade jag inte brytt mig men den stackars katten vet ju inte vad det handlar om. Och är den äkta så borde den polisanmälas för djurplågeri! Låt katten gå där den vill, det blir inga märken eller skador av det. | |
|
Hahaha, den var ju klockren, både reklamen och mr.christian's svar. Har alltid tyckt att många kattägare är lite stingsliga, men nu tar du väl ändå priset christian? Humor är det ju... ;) Håll katten inne, kopplad eller flytta ut på landet. (Visa hänsyn med andra ord) |
|
|
Varför inte följa den urgamla regeln "först på plats får stanna"? (Kom igen, Du har också använt den, någon gång, "men mammaaa... jag kom först till gungan!" känns det igen?) Katten kom först - bort med alla bilar. ;) Appropå det där med stingslighet... Att man som kattägare tar illa vid sig av att en katt blir halshuggen är väl inte så konstigt? Men ni som blir smått hysteriska av att det finns ett gäng repor i lacken, det är väl Ni som är stingsliga, eller?! Jag har ingen katt just nu, men när jag skaffar igen kommer den att få gå fritt ute, även på Din bil, om den känner för det. Observera att du/din/ni inte är någon/-ra speciell/a person/er, utan riktat till alla som känner för att ta åt sig. /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.