|
Sida 7 av 27
|
|
|---|---|
| hagelsprakare gör susen.. | |
|
Någon härifrån som varit framme, eller?... Länk |
|
| J.Dredd, Fallet gick aldrig till domstol med advokat blev inkopplade från båda parter i fallet, hundar och barn är det lite skillnad på så att säga...samt hundar är det lag på att dom ska vara kopplade det kanske var det som gjorde det, vad vet ja.. | |
|
Slöarton: Då är det helt ok att använda hagel på dig när du ligger på vägen framför och stänker upp skit på andras bilar också då? Lowrider: Man kanske ska sluta förundras över hur det svenska rättssystemet fungerar och bara acceptera att det inte finns någon logik i det. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| ja det är helt ok. | |
|
Såg en fin t-shirt i somras Gyttorp röd om katten själv får välja! Har funderingar på att trycka upp ett par sådana. |
|
|
o fan trode inte det finns en tråd om det här :) ........ Jag har min bil i en Carport (bara min bil då) jag märkte en gång att det var katt tassar på bilen, så där lite smuts avtryck. Såg att det inte var nån repa i lacken då det var raka väggen till tvätthallen he he ....men lite senare när jag tvättade bilen ordentligt såg jag lite spår där just tassarna var, vile bara vrida nacken på katten även om jag är en stor djurvän faktiskt..... Jag kommer en annan gång så ser jag en vitt kisse slicka på bilens front (///M) Tänkte vad fan gör den, sen såg jag att den rensade frånten på flugor mygor o allt annat som fastnar på fronten he he h e, sen tänkte jag, ah jag skonar ditt liv he he ...sen 2-3 gånger har jag sett den göra sammas sak. Ska polera upp den till våren så det är ingen fara ;)...... .:Kristijan:. |
|
|
men det sjukaste jag varit med om är när min gamla E36'a var avstäld förförra vintren. Hade ingen garage utan fick låna kompisens. Brukade dra dit en gång i veckan för o kolla till bilen starta den nån gång o så. En gång när jag öpnar garaget så hör jag hur nåt prasslar under bilens motorhuv. tänkte vad i H*****e ! Så rullar en ekolon framför mig (bilen backade jag in o det är lite lutning) Öppnar motorhuven o ser 3-4 ekolon där i den lilla fördjupningen där emblemet sitter ungefär. En ekkore bode under min bils motorhuv under säkert hela vintren. En gång då jag för o se snabbt öpnade garaget o kollade under bilen snabbt, var den lilla skiten o sprang ut genom springa mellan tak o vägg. Blev bara lite orolig om den bet i sladdar o kablar där under huven men nää allt var OK.... Den var nog ledsen till vår när jag körde ut bilen , först efter att jag rensat den på ungefär 10, o lade dom på garagtaket ;) Kompisen trode mig inte men fick dra han till garaget o bevisa he he , Sen frågade han sig varför ingen vill bo i hans Volvo he he he he ......... .:Kristijan:. |
|
|
Nån av våra katter brukar vara på bilen. Man blir ju galen om bilen är nytvättad men den här årstiden orkar jag inte ens bry mig. Har ju ett skyddande skitlager på lacken ändå :) /Johan Min bil: Länk |
|
|
Kristijan: HAHAHAHHA:D:D:D MVH//Anton BMW - Die Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
När man läser om hagelgevär, bensinindränkta katter, utdragna klor, överkörning av katter och diverse andra våldsameheter mot ett stackars oskyldligt djur mår man faktiskt illa. Har själv haft katter som har nya hem pga allergi. Skulle någon skada dem skulle jag "go medieval on their ass". Jag kan inte fatta att någon vill göra ett djur illa med flit. Det handlar faktiskt om liv här. Dessutom är de rentutav familjemedlemmar för många ägare. Tänk på den stackars gamla tanten eller det lilla barnet som älskar sin katt. Man gör f*nimej inte ett djur illa pga några repor för Guds skull! Det är ju inte så att katten gör det på ren jävelskap direkt. Ta upp det med ägaren istället och använd kapell om ni är så nojjiga. Om man är så rädd om sin bil att man inte vill riskera smårepor kanske man skall skaffa garage i den mån det går. Personligen är jag mer rädd för stenskott, saltm, oaktsamma människor på parkeringar och vandaler än katter. Har ofta haft katter på bilen då den stod parkerad utomhus. Eftersom de tycks känna att jag gillar dem har jag närmat mig dem försiktigt, kliat dem lite bakom öronen och sedan lyft av dem från bilen. Inga problem och inga repor alls. Några tassavtryck har väl hänt, men det är ju inte hela världen. Skulle min bil repas av en katt skulle jag inte göra något med katten. Aldrig! Däremot skulle jag kanske ta hem den, sätta ut lappar om bortsprungen katt som hittats och sedan diskutera med kattägaren och hoppas på en lösning. Sedan skulle jag vidta lämpliga men humana åtgärder får att förebygga framtida kattproblem. |
|
|
låter kvarterets katter fritt spatsera på familjens bilar, lyfter t.o.m upp dom på biltaket för att klappa dom lite, sen några repor.... äh vafan sånt går att polera bort :) farsan gnäller lite om "nu har grannkatten varit på bilen igen" och går ut med tvätthinken.... sånt elakt som näms t.ex plocka klor, dränka i bensin, hagel mm går under djurplågeri, peppra då hellre bilen med vitpeppar, det är harmlöst och katterna hatar vitpeppar. ser kanske lite konstigt ut men men vad gör man inte om dom använder ens bro som "revir" ___ Mvh Patrik N. |
|
|
detta är sådant jag skrattar åt: Länk ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Katten hade nog varit upp på biltaket o sedan skulle den ner igen, men gled över den vaxade huven och fick stopp tillslut; UTAN repor. Offret är min nuvarande kärra ___ Mvh Patrik N. |
|
| .......jävla trams................. | |
| KABOOM!! slafs! ?? | |
| Enkel lösning: Håll katterna inne, eller flytta ut på landet! | |
|
Jag håller mina katter inne, eftersom om nu någon idiot skulle göra dom något, skulle jag få sitta i fängelse många många år, detta fungerar dock bara på grund av att dom är vana vid att inte få gå ut, i övrigt bör mänskligheten betänka hur det var innan vi fick för oss att vi kan göra precis som vi vill med jorden! Mvh Stephan |
|
nosen |
Vi hade en bondkatt förr i tiden...död sen några år tillbaka. Vid ett tillfälle enlördags kväll så var vår kisse ute på altan i koppel. Tydligena tt hade 2st fulla ungdomar fått för sig att katter gårbra tt sparka på då dom har trasslat in sig i sitt koppel runt ett träd. Farsan fick en polisanmälning på sig för misshandel då han sopade ena killen i backen med en trådgårdsstol några gånger (killen fick 3st revben brutna och näsan knäckt) den andra hann undan. Frågar ni mig tycker jag min farsan gjorde helrätt, själv skulle jag ha gått totalt black-out bärsärk på den som skadar min nuvarande kisse Billy. |
|
Dredd Du kan ju hellre hålla bilen inomhus:) Våra perserkatter hålls inne för det mesta fast jag bor på landet. Håller med Stephan och nosen jag hade nog blivit arg om någon skadat någon av våra katter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.