AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
160.094

Grannens katt!

Sida 3 av 27
Paap Reeder
Hej!

Den här tråden börjar likna den s k "dimljustråden" om huruvida utifall tända dimljus i s f bländar ngn eller ej ....he, he.

Kul är det.

Min HasseKasse - utan bollar men ändå testosteronstinn - har samma stuk på muskler och gång som en Z8 som röjer i vä-filen på Autobahn utanför Köln - när alla semesterfirare från sverige pressar sina höfläktar i tron att de köpt någon sorts sportbil - ... när han jagar grannens honkatter in på deras tomt.

När han så spänner blicken i en talgoxe på fågelbordet så skallrar knälederna på den stackarn.

I förrgår passerade en skata precis över min rönnsumack som står i trädgården.
HasseKasse tog språnget .. rätt upp och rev av några fjädrar på skatans mage. Klorna fick inget fäste i skatköttet. Skatan var 2 mm från en säker död.
Var ute och mätte rönnsumacken idag = 1,87 m ..... det språnget är helt i stil med en Z8:a.

MVH /// Paap R
Trevligt att det trots allt finns riktiga kattvänner här på forumet !!!

Billy B-10
Länk
Mycke liv om katter blev de. Visst får folk ha katt om dom tycker de e roligt men inte ska man som bilägare, husägare behöva accptera att katter pissar skiter eller smutsar ner? HELL NO!! Själv tänker ja skaffa hund och den ska ja hålla ordning på.
Mvh Mattias

Länk

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Hund vs katt vs mås vs bilist...and round and round we go:)

------
Länk
Länk
Är som jag ser det en enkel ekvation..

om katten repar min bil, är det då mitt fel?.. nej, är det kattens fel?.. ja egentligen, men stor ide att ta upp det med katten.. altså kvarstår bara ägaren.. vet man inte vem ägaren är, och det händer vid flera upprepade tillfällen att katten är på bilen och skitar ner en nytvättad bil, eller orsakar såkallade "smårepor" som ni talar om, kan säga att om inte klorna på en katt är klippta som dom ska..så är dom INTE mjuka ;).. så är det bara, och en nyvaxxad hal bil kan vara både svårt att ta sig upp och ner på, och då måste juh katten bromsa.. hurdå?.. ja.. det vet vi alla, om detta då händer upprepade gånger, tycker jag man har mer än rätt att tex köra bort katten från gården, eller spruta vatten på den eller liknande, man ska INTE behöva stå ut med sånt där, och detta snack om min katt ska du inte röra då får du så och så mkt stryk är juh bara löjligt, detta handlar juh om egendom, som man vårdar ömt och dagligen, om jag nytvättat om vaxat min bil, kanske laggt ner 2-3 timmar på att få den ren och´fin, och sen kommer ett kattskrälle och ger mig skitiga tassmärken över hela bilen, hur less blir man då?, är för mig oförståeligt hur man kan släppa ut katten i tätbebyggt område, så enkelt är det.

/mvh jocke

jokko. Och då är det helt ok att "avlägsna" katten från jordens yta !?!?!?!
Jisses altså....

Billy B-10
Länk
Jokko Pocko: Lyssna på J.Dredd, det blir inga repor.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Jag reagerade på det här iaf:

"förövrigt är det väl t.o.m lagligt att skjuta en katt som är på din gård utan tillåtelse.. jag personligen skulle inte tveka om jag såg att katten hade repat min bil."

Det låter inte som att det handlar om vatten direkt? Jag tror ingen har något emot att du förespråkar vatten eller skrämsel, men tydligen så missuppfattade vi dig på denna ovanstående qoute eller?

____
Reach the door with a breath and a scream.
Som både hund och katt ägare kan jag bara hålla med dig Kim.
Om ni låter bli att vaxa era bilar så får katterna bättre grepp och behöver inte burna lös på lacken då slipper ni repor:)).Fast som flera har skrivit det blir inga repor som inte går att ta bort.Det är ganska trevligt med dessa I-lands problem som vi har.

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Kim, jag kunde inte sagt det bättre sjäv .. bra skrivet !

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Bayern//
Låta bli att vaxa bilen pga att folk inte kan hålla ordning på sina husdjur? Glöm de! Inte för att ja vaxar bilen pga att den e lackbeh.. Repor eller ej, tänker iaf inte acceptera varken repor smuts eller skit i rabatten.
Mattias

Länk

Mattias
it was a joke:)trodde ni förstod det sorry

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Så säger alltid frugan åt mig:))

-----
Mvh
Nils Mayer

Länk
Bayern//
Läste lite fort kanske:) men nu vet ja.
Kim// Har ja snackat om att skada katter eller? De ja inte gillar e att ha katter på mina saker, bil, tomt. Vilda djur e en annan femma, dom e de ingen som äger.
Mvh Mattias

AJ
28
AJN
Z4 3.0 -03
Eller ha katter som springer in inomhus och fräser åt en när man vil ha ut dem. Tycker mycket om både katter och hunder, men önskar att fler ägare av katter och hundar tog lite mer ansvar för dem. Främst med tanke på hund- och katträdda personer. Ja, det finns faktiskt folk som är livrädda för våra gulliga husdjur.

Problemet med tassar är väl minimalt jämfört med parkeringen utanför maxi :)

/Anders
Paap Reeder
...har under den kalla tiden alltid haft motorvärmarna på hela dygnet ända sedan 80-talet varvid minst en grannes katt alltid sovit (bott..?) på mina bimmerhuvar. Ibland har två grannars katter under riktigt kalla nätter slutit temporära fredspakter och legat på var sin sida på 535:ans huv.

Aldrig sett en minsta lilla repa repa men en jäkla massa stenskott finns det däremot.

Nu har jag flyttat om litet blomkrukor i fönstret så nu kan HasseKasse spänna sin lejonblick mot motorhuven .... och nu har där varit tomt ett tag.
Få se till vintern om kölden eller HasseKasses blick isar mest.....
rapport följer.

MVH /// Paap R

k1mz0, rörande historia, spec det om mjauandet om den halkar efter osv.. men ser inte hur relevant det är i det jag talar om, det skulle inte va ett problem man ens behövde acceptera eller inte om kattägare i tätbebyggda områden respekterade sina närboende med att hålla katten inne.. så är det bara.. sen får ni snacka gulle gull osv om era katter bäst ni vill, det jag talar om är rent hypotetiska händelser inte nån spec katt i sig, altså är jag mindre intresserad av sådana reflektioner när du svarar på mitt inlägg... kom med nåt vettigt istället så ska jag ta till mig det.

/mvh jocke

Greenberg, ja jag trodde att jag skrivit "jag hade då inte tvekat att ta till vattnet" inte bara att jag inte hade tvekat, hade självklart inte skjutit katten över nån repa, men att skrämma den på ett för katten mindre trevligt sätt, hade jag däremot INTE tvekat för.... detta då självklart i samband med det andra jag skrev, att det hände upprepade gånger och man inte kände till kattens ägare.

/mvh jocke

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Om det nu är en herrelös katt som besöker folks motorhuvar så torde den väll räknas som vild ?

tex. Mufflonfår räknas som vilt även om fåret har en ägare , fåret kanske inte håller med om att det har en ägare (mufflon e lite bångstyriga) , och på samma sätt kanske inte katten håller med om det utan menar att den bara bor och äter nånstans men att den ej har nån ägare och således är vild.

Och att ge sig på vilda djur måste väll endå räknas som tjyvjakt ?
om man skjuter en älg men inte äter upp han så är det ju tjyvjakt , måste va samma sak med katter.

Och att ha ett utstuderat och planerat händelsescenario som är tänkt att icensättas vid ev. vildkattsanfall av motorhuv måste således ses som anstiftan till tjyvjakt.
Se bara vad som KAN hända : Länk

:-))))))))))))))))))))))

(Näe , jag tycker inte alls att mitt resonemang haltar det allra minsta!:-)

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Jokko: Så bara för att ett djur är vilt har du rätt att skjuta det? Du måste skoja..
Vidare skrev du i tidigare inlägg - "förövrigt är det väl t.o.m lagligt att skjuta en katt som är på din gård utan tillåtelse.. jag personligen skulle inte tveka om jag såg att katten hade repat min bil."

Sen skriver du - "hade självklart inte skjutit katten över nån repa, men att skrämma den på ett för katten mindre trevligt sätt, hade jag däremot INTE tvekat för..."

Hur ska du ha det? Säger en sak sen ändrar du dig.

Jaja..

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.