AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
160.108

Grannens katt!

Sida 27 av 27
@Skorpionen

Du vill inte ha kattbajs på tomten, men du tycker det är ok med fågelbajs, ska du skjuta alla fåglar som passerar din tomt också?

Jag har haft katt och problemet är överdrivet, värre problem med folk som inte kan lära sig att inte smälla upp dörren på parkeringar eller muppar som smiter från parkeringsskador, dom är det skottpengar på....
@DrDazed
Precis som Slippy säger! Du får i så fall betala eller låta bli att ha katter så enkelt är det. Sen spelar det ingen roll om det är lite eller stor repa, och nej det behöver inte vara lejon.
Skadedjur är vad dessa katter är och konsekvensen är samma som alla skadedjur.
"Förstår inte vad ni vill att ägarna ska göra, hålla den inlåst är liksom inget alternativ. "
Visst kan du det! Många som jag känner har innekatter så det är fullt möjlig men kanske obekvämt för er. Släpper ni era skadedjur så få de ta konsekvensen som sagt. Är ägaren förnuftig och betalar för skador så blir jag nöjd annars får det bli samma behandling som andra skadedjur som sagt.

@lanab, då blir du av med din katt som vilken skadedjur som helst. Och att blanda in tusen andra orelevanta saker i diskussionen som fåglar är bara löjlig.

@qsacage: helt rätt att man måste på allvar ta tag i saken, ingen gulle gull snack som många brukar köra med. Första gången kan man säga det trevligt men sen blir det allvar.

@ Skorpionen: skönt att någon djurägare har sunt förnuft och tar ansvar!
Dr
252
DrDazed
420DA,F36 GC, M-sport -15
Har inte sagt att man inte ska betala. Detta är bara din syn som "skadedjur" som är lite retarderad. Och att hålla katten inomhus är tortyr, skulle aldrig få för mig att ha en innekatt, dock möjligtvis om det är en ras som är "skapad" för det.

Jo tack, önskar att jag aldrig tog honom, taskigt nog.
Livet såg annorlunda ut på den tiden.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Titta mitt tidigare inlägg , vad gäller fåglar mm lanab! Hur var det nu med det sunda förnuftet!

Vi äger själv en katt, men den är mest inomhus, och går den ut så blir det i lina under uppsikt, så inga andra katter kan attackera när vår sitter i lina!

Så lätt är de!!

Vi bär ut kattlådan oxå, men de är egenligen onödigt för kattbajs luktar ju lika mycket som fågelbajs?? Hur tänkte du nu lanab? Eller tänkte du alls?
DrDazed:
Märk inte ord. Vart skriver jag att en katt är smartare?
Jag menar att den typiska barnfamiljen i en sliten familjekombi skiter fullständigt i om dom gör ett dörruppslag, det är ju bara en bil.
Jag gör allt i min makt för att undvika dörruppslag och hittills har det gått rätt bra om man tänker till lite var man parkerar.
Vi som är entusiaster med fina bilar oavsett prisklass kontra den typiska barnfamiljen har inte samma syn på detta helt enkelt.
@Clubsport: precis så tänker jag, brukar också parkera lite längre bort för att minska risken för skador.

@DrDazed: Betalar kattägaren för skador så kan jag godta det men jag köper inte snacket om att det är "lite" repa och man kan göra si o så för att få bort det eller jämföra med fåglar och annat. Skaffar man djur så ska man ta ansvar så enkelt är det. Du kan använda koppel JA koppel, det går även på katter men vissa är för bekväma av sig och vill bara låta sina djur gå fria. Du kan tycka vad du vill om min syn men för mig är katter skadedjur. Jag hatar inte katter, kan till och med tycka att det är rolig att kela med katter men jag vill inte ha de nära min fina bil. Har inte något emot att sparka bort de heller om det kommer till det, det vill säga om ägaren inte tar sitt ansvar och håller katten borta från min bil. Har nyligen sett flera katter gå på min gård så jag behöver ta reda på vem som äger dessa katter. De har till och med rivit på min ganska nya utesoffa men eftersom jag inte vet vilken katt som gjort det så får jag nog gilla läget men nu börjar det närma sig att jag får bilen så jag vill ha bort dessa lösa katter från min tomt. Får börja med att prata med ägarna och se om de är förnuftiga.

Men men jag har läst en massa på nätet och det verkar inte finnas något bra sätt att hålla dessa djur borta, finns en del teorier men inget som fungerar helt hundra. Funderar om man kan köpa till en enkel skjutdörr till carporten kanske....

Någon annan som kanske har kommit på en lösning som kanske fungerar för er? Har gått genom de flesta sidor på tråden men jag kan ha missat något eftersom jag snabbläste.
Dr
252
DrDazed
Har fått nog av min katt nu, han gled lite skönt på huven häromdagen, feta jävlar repor, precis lackbehandlat bilen med.... Så jag tar tillbaka det med att katterna inte repar speciellt. Är bilen hal och katten blöt så e man körd.

Hittade fanemej en vettig sak som jag funderar på att testa!
Dock krävs det ju att man lägger något över motorhuven så att katten inte får fnatt o springer med klorna ute.

se länk: Länk
Dr
252
DrDazed
Här är lite fler produkter för er som är intresserade: Länk
Dr
252
DrDazed
Ska man ha en katt i koppel osv så får du köpa en ras som inte lever för att jaga. Skit i att köpa en katt annars. Klart att ägaren ska få betala, inte sagt något annat.
Hittar jag ingen botmedel så är det avlivning eller bygga garage som gäller, vilket jag inte är så sugen på att spendera hela semesterpengen på och vetifan om mitt psyke pallar döda kisen. Karman kmr äga mig.
Väldigt bra saker, vattenstråle verkar bra, skeptiskt till ultraljud, har tidigare använt andra märke men det känns inte som det gjorde något skillnad. Någon som har testat dessa kanske?

Ps. Tack för tipsen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.