AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
160.105

Grannens katt!

Sida 23 av 27
Länk

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Länk

Här är det ett fall med en katt! ;)

BMW - Beroende Med Wilja!
Ne
2
Nerre
BMW 325Ci -04 E46 cab
Jag har själv fått min svarta, fina, nyrenoverade lack skadad av grannens katter, plus att dom har fällt massa med hår på sufletten, svart suflett...två vita katter...inte kul :( jag testade med elektroniska kattskrämmor, sprayer, ättika, spruta vatten (inte så lyckat, då jag ofta sprutade ner bilen och det blev vattenfläckar) En gubbe på jobbet berättade att han hade med haft problem med katter. Han köpte ett agregat, hönsnät och gjorde en fin ram runt bilen. OBS! Han han hade ett agregat som inte dödar katten. Katterna besökte hans bil EN gång till sen kom dom aldrig igen. Jag har fått låna det av honom ett tag nu, där jag har satt nätet mellan stolparna på carporten o jag har inga katt-tassar på bilen eller vitt hår på taket ;)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Kan du beskriva lösningen och aggregatet?
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Varje katts favoritplats en ruggig kall höstdag är nog en varm motorhuv tyvärr ...
Ne
2
Nerre
BMW 325Ci -04 E46 cab
Steaman.
Agregatet är väldigt litet och gör ingen skada på kissen, jag har hittat det på en hemsida. Länk agregatet heter elefant M! det är ett nätdrivet aggregat artnr: 1010 Priset för ett sådant är 499 exkl moms. Du vet hur en hästhage ser ut, gör samma sak eller om du har två stolpar i garaget så fäster du eltråd 1 5cm från marken eltråd 2 10 cm från marken och eltråd 3 15 cm från marken. Så har jag på mitt. Ställ gärna fler frågor om du inte hängde med :)
Co
159
Cornholio
E34 540 iA -94
Vilket larv, spänn upp 3 trådar och koppla en till varje fas så kommer kissen garanterat inte att göra om det.
is
31
isobarik
E-12 528i
eller skaffa en luft pistil
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Men visst är det märkligt hur många kattägare tror att ansvaret för katten upphör när den passerar tröskeln till ytterdörren??
Många katter lever ett farligt liv som inte skulle behöva, pga ingen tillsyn av vad de pysslar med på dagarna.

Katter är annars mysiga djur, men skaffar man katt (eller flyttar in) i ett område där man bor tätt inpå varandra så "pejlar man av" läget i närområdet först, för husfridens..och kanske viktigaste av allt, för kattens skull....det är ansvar!

Mvh
Skalman
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Ni som tycker det är häftigt med diverse omogna inlägg om att skjuta katter etc har ni tagit med i beräkningen vad ni själva kan utsättas för om ni möter kattägaren? I det fallet vore inte bilen det första jag skulle oroa mig för.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En katt på motorhuven (Då herr Asken ställt en prima räksmörgås på den för han dammsuger bilen i somras...) är inga problem i sig. Först så besiktigas katten kvickt, är den semi-anorektisk så beror det på att djurets ägare är djurplågare själv. Låt då katten få äta upp smörgåsen i lugnan ro. När den nästintill är färdig så lyft den medelst ett fast grepp i nackschinnet, (den känner ingen smärta där för det är så kattföräldrarna lyfter sina småkatter då det sprungit ut och busat för mycket:)) kika på halsbandet, omtänksamma kattägare(de flesta är det) har ägaruppgifterna där, tag en prima promenad till adekvat plats, knacka på dörren och kräv hittelön motsvarande en lackbehandling av en något förvånad kattägare. Alternativt lämna in den på ett hem för hemlösa katter, det finnes på tok för många sådana redan idag...

Herr Asken innehar numera en katt av anständig storlek(semi-hangarfartyget Ragdoll) och den bor givetvis utomhus för det är ett naturnära djur med koja.

Gissa hur Herr Asken fick iden att aningens olivolja på huven betyder rutschkana för världens numer mest förvirrade population katter i Västra 08....

Mvh
Asken
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
En så trivial sak som att hålla ordning på sina husdjur skall inte nehöva vara källan till handgripligheter och vendettor, då har djurägandet spårat ur totalt.
Lyssna, förstå, kompromissa, enkelt kan man tycka men ofta blir det envägskommunikation med just kattägare? Jag är benägen att tro att många skaffar katt för att det är bekväma djur, enkla, sköter sig själv,man slipper ansvar. Sedan blir man vansinning när man upptäcker det plötsligt dyker upp krav från omgivningen och reagerar med att "stänga av" mottagligheten för en diskussion då det "stör" det perfekta och enkla upplägget med att ha katt.

På så sätt blir kattägaren den största faran för den egna katten.

Jag vill ändå understryka att jag haft många och bra samtal med riktigt fina kattägare som verkligen förstår betydelsen av ömsesidig respekt för harmoni och grannsämja. Där har nyckeln varit dialogen.

Mvh
Skalman

co
1.144
coldhex
BMW M135i
skalman: vad är det du vill säga?

Förklara gärna lite mer ingående dina genomtänkta teorier om kattägare och ömsesidig respekt i ljuset av att Cornholio och isobarik skriver om både luftpistoler och tre-fas ström bara några inlägg tidigare?

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Coldhex...

Det är ju precis det jag menar! man undviker att katten utsätts för "idioter" om man har lite koll på vad djuret gör när det inte ligger inne på soffan och sover.
Sen är det en sak att skriva av sig ilskan här på forumet, till att omsätta detta i handling. ;)
Vare sig man vill elller inte så måste man som kattägare förstå att katter ÄR ett mycket jobbigt problem för många, och varför är det så konstigt om man nu älskar sin katt, att göra vad man kan för att den inte skall råka ut för farliga situationer genom att styra dess "utetider" tex. (Dag: parkering tom = katt ute. Natt:parkering full = katt inne) så enkelt kan det vara att göra livet lite säkrare för kisse, samt att dem som vill får ha sina ägodelar (tex bilar) i fred.

Jag upprepar....ansvaret upphör inte när katten passerar tröskeln till ytterdörren.

PS.....har själv katt i hyreshus ;)

Mvh
Skalman

Det är väll inte så svårt att förstå vad skalman menade/menar. Han har så rätt.
OM alla kattägare kunde ta sitt ansvar och holla ordning på sina katter så kommer det inte hända ngt varken med katterna eller bilarna:)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Tyvärr behöver man "skada" katten på ett eller annat sätt, annars lär sig katten inte att den inte ska sitta på just den här motorhuven. Att chocka katten innebär INTE att man skjuter den. Det absolut bästa är att kasta vatten för då kommer katten ALDRIG någonsin att sätta sig på bilen eller i närheten av det område där det hände och alla parter blir nöjda. Alternativt ha peppar på motorhuven sedan när katten slickar sin päls får den sin läxa, men detta kräver att man smutsar ner sin bil lite tyvärr och kan blåsa bort osv.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag har uppfattningen att en sådan här tråd tyvärr har en förmåga att dra till sig diverse psykopater eller mentalt omogna pojkar som flugor till en sockerbit (eller avföring om man så vill).

Skalman: jag har forskat lite i denna tråd och hittat en del skrämmande utalanden från din sida, exempelvis att du nästa gång du ser grannens katt (som gjorde tassavtryck på din älskade bil som betyder allt för dig i livet) helt enkelt ämnar köra över katten om du får chansen.

Min känsla jag fick av ditt föregående inlägg och min fråga huruvida vad du egentligen vill säga var därmed berättigad och jag kan säga att jag numera är mindre osäker på den punkten.

Och FRIFART: att du inte har alla hästar hemma som någon sade tidigare i tråden, det har jag också redan uppfattat. Att du förespråkar senap i baken på en katt så att den springer tills den dör eller att stena en katt är bara några exempel på vad du har skrivit. Antingen är du väldigt omogen alternativt har du fått väldigt lite kärlek från din omgivning. Jag är ledsen för din skull.

Jag hoppas att ni håller er i denna tråden eller i någon annan gemensam anstallt/dagis där ni kan sitta för er själva och skrika ööö och höhö och ägna er åt era fantasier. Bara jag slipper se er i nått annat sammanhang eller i verkligheten. För er egen skull.

Men troligen är ni bara små osäkra män bakom en datorskärm som inte riktigt lyckats lämna högstadiets mentala stadie och som genast springer hem till mamma om något större än en katt skulle fixera blicken på er. Så troligen borde jag bara tycka synd om er och vara överseende.

Har bett AP att plocka bort denna tråd, eftersom den inte fyller annat syfte än att uppröra och göra folk ledsna och besvikna, men tills dess känner jag mig nödgad att bestämt ta avstånd.

Att skada ett försvarslöst djur för att den gjort avtryck eller repat ens bil, man tror ju knappt sina ögon när man läser det!! Det finns så mycket sjukt folk i dagens samhälle att man blir mörkrädd.

k1mzo stå på dig! Om det fanns fler som orkade ta avstånd och ta ställning så skulle världen vara en bättre plats att leva på.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om jag sprutar vatten på katten, skadar jag den då?

Mvh Johan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nej.

(Om du inte använder högtryckstvätt eller liknande. Vanlig vattenslang går utmärkt)

skalman

BMW 750 IA 1995
Coldhex.... Om man fått sin egendom skadad och det dessutom har kostad stora summor pengar, tycker du då det är konstigt om man uttrycker en frustration/desperation??
Jag övertygad om att de flesta som skriver elaka saker om katter inte heller skulle sätta dessa planer i verket i en verklig situation.

Åsikter och speciellt känslor svallar hett i diskussioner som denna, det måste man vara medveten om färgar inlägg i heta ögonblick.

Tillvaron blir oerhört jobbig om man tar allt bokstavligt Coldhex ;)

Mvh
Skalman

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.