AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
160.088

Grannens katt!

Sida 21 av 27
Sharifan: lite oftopic men hur får du tag i hundpiss? känns lite sjukt att fråga en hundägare om man kan få lite piss av deras hund...
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
har katter varje natt på bmw.dom har inte gjort en enda repa på bilen.jag är glad bilen är glad o katten gladast.nog pratat om katter,nu är det bmw som det gäller och inte animal planet.nu slutar vi fred grabbar o flickor mvh dicka.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Bra slut dicka o!
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det är allt lite kul att hårdheten på en kattnagel diskuteras här på autopower....

Min erfarenheter från när jag bodde med föräldrar och grankatter säger att det är mycket sällan jag kommit ut och sett en repa från några utav katterna i kvarteret 1gg kanske på 7 år som jag tänkte på "problemet"
Sen har jag fått en halvsaftig repa från en hund ochså så i % så är hundar på bilen 1000tals % värre än katter sen att hundar inte får chansen att repa bilen så ofta är ju bra!!

Mpower
"har katter varje natt på bmw.dom har inte gjort en enda repa på bilen.jag är glad bilen är glad o katten gladast.nog pratat om katter,nu är det bmw som det gäller och inte animal planet.nu slutar vi fred grabbar o flickor mvh dicka."

Bra skrivet , och låt denna tråd nu sova länge!

Billy / Kattmannen
Det är allt lite kul att hårdheten på en kattnagel diskuteras här på autopower....
Ja d e ju komiskt....eller? För vissa kanske.... Ja starta tråden för att ja faktiskt hade fått repor på bilen inte för att d skulle bli krig mellan kattälskare och oss som inte vill ha katter på våra bilar.
Ja tycker helt klart att ni som har katter ska ha era katter utomhus men dom ska absolut inte va på min bil eller kissa å bajsa i barnens sandlåda.
Skaffa löplina eller koppel..

Alpina CS:035
Alpina Gemeinschaft:249
Länk
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Tycker för min egen del att katter inte är nå't större problem. Rusar man inte ut och gapar och skriker så gör dom ingen skada. Dessutom har jag aldrig haft en katt på bilen efter det att jag skaffade en "överdragspåse" till bilen.

Nog tycker jag att parkeringsskador, dörruppslag m.m. som däggdjur med en betydligt större hjärna än en katt åstadkommer, som man dessutom fullständigt struntar i, är ett betydligt större problem än en misse som sitter på huven. Mjau....

Freude am fahren
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Har själv en katt som är ute o stryker på dagarna och lägger sig gärna på min motorhuv. Det blir tassavtryck och hår och diverse på huven och fastän jag inte skrämmer den, så blir det fina repor. Sand/grus o annat som fastnat under tassar som gnids runt på huven. Att tillägga, min bil är svart, alltså känslig lack. Men vad gör man, man lurar iväg katten vänligt (så den inte gör en rivstart) och sen går man o upptäcker alla repor och därefter är man på jävligt pissigt humör större delen av den dagen.
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Själv så löste jag problemet helt utan att jag visste om det!
Vår förstabil är numer en VW Caravelle... BMW gör inga bilar för fembarnsfamiljer.
Den huven sluttar något alldeles förskräckligt så ingen kisse vill dit. Taket är dessutom för högt upp!
Den andra bilen är ett "brukshjon"... närmare bestämt en Saab 9000 CSE (mycke lull lull och 200+ hk... livsfarligt i en framhjulsdriven kärra).
En Saab sopar man av snön med piassavakvast... och råkar man köra på den med snöslungan.. tja... spelar liksom ingen roll.
OM nu en katt skulle smyga sig upp på huven kan man ju hoppas att den mojsar sig lite där så det kanske blir EN ren fläck på bilen! :-)

Finns tydligen fördelar med att inte ha BMW. Men säg inte åt någon att jag sagt det. Vill ha en Z3 Coupé som andrabil nån gång.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Köp ett helkapell så är problemet borta, totalt överlägset. Skyddar även mot soljus/blekning, nedfall från regn, fågelskit mm. Dessutom behöver man sällan tvätta bilen och en vaxning håller mycket länge. Jag tvättar numera max 1gg per månad, tidigare kanske 3-4ggr. Är supernöjd, även mot skadegörelse skyddar det, folk ser ju inte att det är en BMW direkt!!
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Tobbelito: att be en hundägare om typ "250ml hundpiss i en burk" är nog kanske lite för mkt begärt...
Men du kan ju alltid se till att få hunden att pissa lite här och där runt bilen (stolpar, träd och garageväggar håller lukten bra) så håller sig katterna borta ett tag i alla fall. Fotogen/avfettning funkar oxå bra, fast lukten vädras ut snabbt.
kicken
hemsk läsning!! (och värre blir det nu) .. jag har en katt (flickvännens "innekatt") den får icke gå ut heller!!!, + min hund - en landseer. som varit med på gården i 10 år nu sen den var valp , och jag har icke sett denna hund hoppa upp på en "varm motorhuv"?? hur f-n skulle det se ut?? när denne väger 50 kilo? strövar omkring fritt och är med i verkstan , och bryr sig inte ett skvatt om du slår ett slag med en slägga!! , problemen har numera börjat dra sig till grannarna, som har en hel j-vla kattkoloni?? .. senaste veckan har jag haft ett he-vete med katter som vill springa in i verkstan när man har portarna öppen?? och därinne står min BIMMER och cheva!! , lyckligtvis så bryr sig inte min hund sig om "kräken" eftersom denne vet hur det funkar med katter sedan år tillbaks, SKADEDJUR!!! dom klöser sönder bilar, inredning,soffor,tapeter,pissar i barnvagnar! you name it!

kicken
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Snälla, kan ingen ta död på den här tråden.....
kicken: Ta dig i sans, uttryck dig lite mindre macho. Du impar knappast på någon genom din okunskap om hur relationer djur-människa förhåller sig.
Det handlar inte om att en hund är ett högre stående väsen än t.ex en katt, varken smartare eller bättre, snarare tvärt om i många fall. Det finns dom som får ut full tillfredställelse av både vandrande pinnar, spindlar, ormar och sköldpaddor osv. Har du värme i ditt hus eller föredrar du att ligga i farstun med dörren öppen? varför tror du en katt gärna ligger på en varm huv? Att hundar gärna sover ute under bar himmel må vara deras sak.Det andra med skadedjur osv är inte ens värt att kommentera.
Med strövar fritt menar du förståss på eget inhägnat område, du känner givetvis till att hundar inte får springa lösa.

FP
kicken
commander_krill :-) :-) folke : javisst du har så rätt, nu rotar inte jag mer i detta, (men betänk att det finns platser på jorden med både hund/kattkött på menyn) ....det är "relationer det" :-)

kicken
Nu förstår jag inte riktigt...) Äta kött, behov av proteiner osv har alltid funnits. Kulturer skiljer, javisst, fast om vi håller oss till t.ex vedertagna nutida västerländska så brukar vi inte äta våra husdjur.
Nu gällde debatten närmast om katter är skadedjur osv, om man bör överreagera på dess blotta närvaro osv, eller hur?

FP
kicken
folke : nu är det DU som får "ta dig i sans" ....detta är ju power!! , här ska vi dryfta bilar. sen är det klart att det finns bilägare som ser rött, till husdjursägare av alla de slag. om det förekommer skador/obehag..( jag skulle då inte bli speciellt tillfredställd av att finna min blanka/varma huv som ett slags substitut för en viss arts välbefinnande) som sagt skador kan det bli på annans egendom, oavsett vad du eller jag anser om detta. så finns det bilar som blir skadade av katter /hundar och gud vet vad? ... om vi ska diskutera hurvida den västerländska kulturen fortlöper? så blir det icke på detta forum!! ..m.v.h kicken

kicken
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Purrrr.......
Länk
kicken: Tror det var du som gled iväg något från power med ditt inlägg om skadedjur mm. Precis som du skriver så finns det säkert mera relevanta saker som kan skada bilarna.

FP
commander_krill: Länk

/Udo Dirkelsniff
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.