|
Sida 18 av 27
|
|
|---|---|
|
Icket: Klockrent inlägg mh |
|
|
billy: Man försöker väl alltid hålla sin bil i så bra skick som möjligt, eller? Kanske inte du, men jag vet att det finns folk som är rädda om sina bilar. Repor på lacken av grannarnas katter tycker i alla fall jag är ett problem om man vill hålla sin bil fräsch. Mr_mad: Japp, då är kattägarnas problem som släpper ut sina katter lösta. De slipper ta ansvar ännu mindre. Verkar vara många här som tycker vi ska acceptera katter som springer på bilar. Det finns ju människor som har nöjen att repa billacker eller ordna medvetna dörruppslag också. Kanske börjar vara på tiden att vi accepterar dessa människor då? För vad gör lite repor på bilen eller några bucklor, det är ju sånt vi får tåla oavsett vem som är orsaken till dem... ...inte sant billy? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Lilla "icket" Det är ju klart att man vårdar och sköter om sin bil , men det behöver ju inte gå till överdrift eller ? Billy B-10 Länk |
|
|
Men visst det kommer alltid att finnas "överpedanta" människor som bara ligger och putsar och gnor på sina bilar , och i deras värld så existerar bara bilen , den är allt... En fågelskit eller en uppslagen dörr på den , eller rent av det ABSOULUT värsta !!!! kattrepor på den och hela deras värld rasar samman..... Billy B-10 Länk |
|
| billy: Om vissa personer ser bilen som det viktigaste i livet så skall du och andra i omgivningen respektera det. Även fast du skiter i att din bil är repig och bucklig så innebär det inte att alla är av den inställningen. Buckla och repa din egen bil och var rädd om andras egendom! Detta kan appliceras på allt och inte bara på bilar. | |
|
Nej bjoerck , din f*rskalle , jag skiter inte i min bil...Den är bra mycket finare än din lilla bil..... Dock så måsre man respektera att alla inte är putsbögar.... Billy B-10 Länk |
|
|
Har verkligen försökt att hålla mig utanför diskussionen... billy, Hur menar du att jag /vi ska respektera att alla inte är putsbögar?? Genom att tillåta er att repa min lack? Hur man än vänder och vrider på det finns det ingen, utan undantag, som har rätt att på något sätt förstöra min egendom - vare sig det är lindrigt (små repor) eller med större omfattning. That's it! Sen hur stort det problemet är relativt till andra problem här i världen är oväsentligt, är det inte katter på huven vi diskuterar i denna tråd? Givetvis är det fel att göra illa en katt, men rätten att bli upprörd över dess klor på min lack tycker jag nog att jag har rätt till... Visst finns det element som givetvis alltid kommer envisas om att min lack inte ska få förva repfri! Alltifrån fulla människor på väg hem från krogen till förbannade måsar som inte lyckas pricka rätt. Men fortfarande, så länge det är JAG som blir tvungen att betala för omlackning/polering/riktning av buckor tänker jag fortsätta att bli upprörd. / Peter |
|
|
Men SNÄLLA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag säger inte att vi ska acceptera repor på våra bilar , vad jag menar är att en katt gör inte repor på en billack (om den är i bra skick) om man inte råskrämmer den....Det är TYVÄRR ett sånt jävla "ner"snack om katter här på detta forum ...... de är absoulut inga kriminella gangstarar.... Och "tooon" har jag tillåtit mej att repa din lack ?!?!?!! Nej.. Vad jag menade var ... att ALLA är inte putsbögar , även om de kanske ändå älskar och vårdar sin bil..... Jag är defnitivt inte någon putsbög , (visst vaxar jag och rekondar min bil) men jag "går ju inte under om jag ser katt tassar på min "älskade" bil..... Jag älskar både katter och bilar....det kanske är mitt största problem....vad vet jag ? Jag hoppas verkligen du förstår....för jag är defnitivt inte ute efter att provocera...... Som sagt jag älskar katter (de flesta djur) och bilar.... Billy B-10 Länk |
|
|
Hej. Har nu återlämnat den kisse som jag så grymt och okänsligt kidnappade från kärringen i huset. Resultatet av denna kidnappning blev att hon nu flyttar med katt och allt vilket var precis vad vi hoppats på. Det är synd att en del människor inte har någon som helst lust att lösa problemen direkt med att ta en lugn och sakligt diskussion, i stället måste det gå till ytterligheter. Hennes arrogans och ovilja att lösa detta har nu tagit henne ut ur huset vilket i förlängningen är det bästa för oss grannar, katt, och kärring. PEACE! Mvh Skalman |
|
|
Skalman: Jag skulle oxå flytta om du snodde min katt. Det skulle kännas för "läskigt" att bo granne med en person som "kidnappar" andras personligheter. En katt betyder mkt för den som ägen den. Dåligt gjort av dig! Tanten var säkert hur rädd som helst för dig! |
|
|
Hej Jasmine! Rädd eller inte.... detta är kulmen på en längre dispyt i huset, mellan oss övriga grannar (6 lägenheter) och denna "dam". Vi skall nog ta oss en liten gårdsfest till helgen för att fira detta .. Yahooooooooooooooooooooooooooooooo. ;) Mvh Skalman |
|
|
Skalman, jag misstänker att det hela inte bara rörde sig om katt på bilar eller...? Det finns ju tyvärr människor som är så att säga mkt egendomliga och besvärliga och som inte går att resonera med på "normalt" sätt. Vi har en i huset här också som inte ser verkligheten som de flesta andra. Har förståelse för ditt agerande, i vissa extrema fall vad f-n gör man när man försökt allt... |
|
Stempen |
Numera så låter jag min hund hoppa upp på grannens bil,skita i barnens sandlåda och allmänt strosa runt som han tycker, om dagarna. (Han tycker oxå om frihet som min granne hävdar att hans katter gör).Får se vart det går med grannsämjan bara. |
| Gött att en gammal favorit vaknade igen :D | |
|
Stempen: Jag hoppas verkligen att du menar allvar! Har länge funderat på att släppa hunden lös över grannens (kattägarens) tomt bara för att se reaktionen från ägaren och skapa lite tjafs, gillar att diskutera i det här ämnet, kan hålla på hur länge som helst.. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
Stempen |
Menar absolut allvar,men inte hela dagarna. Brukar släppa lös hunden när vi är (nästan hemma) och då tar han vilken tur som han helst behagar. Det brukar resultera i att grannen kommer ut och INTE delar min uppfattning. Har vid ett antal tillfällen upptäckt att grannens KATTER ( Ca 5-7 st) defenetivt är finsmakare och föredrar BMW framför volvo, men ändock trivs jag inte med dessa snyltvärmare. Möjligt kan de vara bra att polera med . Har du provat ? Tycker inte illa om katter , bara de som inte kan klara utav att äga dem. Citerat en BMWägare: Vill du ha din bil matt, så önska dig en värmesökande katt. Efter evigt rubbande, vaxande och slit, så tro det eller ej, hittar kattf_n ändå dit. Mot förmodan sliter du ändå, att din älskade vagn sin lyster åter skall få. När lacken är polerad tills plåten du endast ser, Du känner att Det får vara nog,klarar inte mer. Katten får känna att du Gyttorp har, men tro mig, grannen han har fler katter kvar. Fortsättning följer.... |
|
Håller med övriga en gammal favorit har vaknat. Stempen bra initiativ med hunden. mh Länk |
|
|
Barnsligt och okunnigt är väl mera relevant. Alla djur är olika, därför finns det även t.ex olika regler för dessa. Förenklat: Hundar får inte släppas lösa (utanför egna tomten) osv, medan katter kan få åtnjuta denna frihet. Ägaren ansvarar givetvis för katten osv iaf, om inte så är det ju ett ägarproblem, knappast kattens fel. Allt har redan ältats i denna och tidigare trådar, varför försöka hitta flera vinklingar på detta? Två fel blir aldrig ett rätt, tänk om grannen släpper ut en "riktig" katt, tiger, leopard, lejon osv? Då skulle man kontra med en krokodil eller isbjörn eller? Lägg ner machotänket är mitt förslag. FP |
|
| Vet inte om detta nämnts tidigare, men de3t finns kattskrämmor. En liten dosa man kopplar in som sänder ut ett lågfrekvent ljud som vi knappt hör... Katterna hatar det här ljudet och håller sig borta, vet dock inte vart man köper det.... Vet en som har det och funkar hur bra som hellst, tyvärr numera ovän... Annars kunde jag frågat honom. Lycka till i varje fall! | |
| Väl talat, Folke! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.