AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
160.107

Grannens katt!

Sida 17 av 27
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Jag har nu under dagen och i min roll som mycket framstående vetenskapsman försökt analysera de observerade katternas eventuellt underliggande avsikter! jag har kommit fram till att det eventuellt finns tre alternativ som förklaringsmodell till vad jag fick förmanen att empiriskt bevittna. Här bör tillägas att min vetenskapliga analysförmåga är fullständigt brilliant och enastående i sitt slag.

1: Katterna besitter fullt ut mänskliga egenskaper såsom rationellt tänkande, planeringsförmåga osv. De hade därför en mycket lömsk och ond plan riktad mot fordonen på parkeringen vilken lyckligtvis stördes av den rådiga traktorföraren och det faktum att min granne lägligt fick för sig att gå ut med hjältehunden Kim.

2: Katterna var lydigt på väg i sin yrkesroll som elsparare och biologiskt isoleringsmaterial att utföra en beställd tjänst, då var de olyckligt att de troligen skrämdes bort av den mycket elake och oförstående traktorföraren. Tänkbar kan då ochså vara att min granne fick en impuls att gå ut med hunden för att han råkade se katterna genom fönstret = ren ondska och samhällsomstörtande verksamhet mm. Härvid har ebentuellt en fattig familj förlorat sin extrautkomst och får pga detta gå från hus och hem.

3: Katterna är helt enkelt att betrakta som endast en variant av de många former av levande kolföreningar som existerar på vår planet, de var därför ute och spankulerade och gjorde som katter gör mest utan större eftertanke mest styrda av kattinstinkter och kattbeteenden.

Vad gäller Arne Weise maten måste jag att mitt sätt att beskriva den nya fantastiska produkten av marknadsskäl kanske har varit något luddig. Innehållet i den öppnade konservburken kan snarast sägas bestå av en slags näringsfattig och biologiskt nedbrytbar och processad restprodukt av vad katten äter, därav vikten av utsökta råvaror, det påverkar så att säga vad som kommer ut enligt principen prima råvaror in i ena ändan, prima produkt ut i andra ändan, allt givetvis under strikta hygienförhållanden. :)
Länk
Cat in Space - 18 March '05
Some people would argue that the best place for all cats would be outer space. For a start, in outer space, no one can hear you screech annoyingly at 4 in the morning whilst on heat. Plus, if this is how stupid one cat looks in zero gravity, imagine how funny a few hundred thousand of them would look.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Ursäkta men....

Vilket jävla stört as till människa. Han kastar ju utan egentlig anledning katten med huvudet före in i väggen - utan någon dämpad fart pga viktlösheten. Det där arslet skulle jag gladeligen knacka in pannbenet på.

Grrr vuxna människor som beter sig som om katten vore en studsboll....

(och eehhrmmm...hade katten setat på hans bmw hade jag förstått det...)

har nu läst igenom hela tråden och tycker att kattägarnas ursäkter är minst sagt patetiska.

katter hör inte hemma i villa områden om de inte hålls kopplade det är ägarens ego som bestämt måste ha ett litet husdjur men fattar inte att ett villa område är en onaturlig miljö för katter.

katter hör hemma ute på landet. innekatter borde bestämt förbjudas då det knappast är en bra miljö för en katt att vistas inomhus hela dagarna.

och visst det finns större problem än katter som river sönder lacken på bilar men det är likväl ett problem, skadegörelse!

så kattägare som inte klarar av att hålla katterna borta från villa områden får finna sig i att katterna "försvinner".

__
all ur base r belong 2 us
En minst sagt egendomlig inställning måste jag säga. Är det din egen kunskap och erfarenhet eller går du andras ärenden i ämnet tro?

FP
Visa användare
201
BMW635_Robban
635csi -84
325i -87 Cab
325ia -07 Coupe
330e -21 Sedan
Har för mig att detta var ett forum för bilar...inte katter...suck
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
funatic
Av din reaktion att döma är jag glad att jag undvek frestelsen att titta på länken och jag ska väl inte göra det heller...

/Fredrik
Länk Grannens katt på mitt biltak, gick ner så lungt och försiktigt när dess ägare kom hem, utan revor o dylikt varför vara rädd för katter på bilar? En skadad lack går att återställa men inte en skadad katt som kan få men för livet

___
Mvh
Patrik N.
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Patrik Nilsson: Vilken fin katt din granne har! + Att du har en väldigt frisk syn på vad livet går ut på. Bra!

Patrik Nilsson: Jag tycker du resonerar mycket vettigt....

Billy B-10
Länk
kanske för att jag har katt själv också Länk :) har aldrig haft något emot att katterna är på bilar och spatserar så länge dom inte pissar i luftintagen.... den som gör min kisse illa får nog problem, men det är inget som händer i detta grannskap jag bor i, de flesta har katter här runtomkring

___
Mvh
Patrik N.
jag har också några katter 5 innekatter som går ut med koppel o 3 utekatter som går fritt , även jag bor i ett kattvänligt samhälle....

Billy B-10
Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Patrik N: Cool katt :)

Har 4 katter. 1 innekatt (okastrerad hona) och 3 ute/inne katter.
Dom som är ute sitter dagligen på våra bilar utan att lämna några spår värre än några tassavtryck.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
...och jag har min hund springandes lös ute, bor i ett hundvänligt område. Blir ju inga värre skador än några uppgrävda rabatter, hundskit i grannarnas trädgårdar, lite piss på husknuten och eventuellt lite krafsande på grannens nypolerade -05:a.

...men vad gör det? Ingenting! Jag bryr mig ju inte. Det finns ju mycket allvarligare problem här i världen så varför ta upp en sån här skitsak?

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Patrik/billy/j.dredd:
Och jag ha fiskar. Lägger snart in en länk till mitt akvarium;)
:) Mattias
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Oj Oj att man orkar! Suck!
Ja det blir repor i lacken efter en katt har varit på bilen och rivstartat, det bero helt och hållet på lacknyans ju mörkare så syns det mer.

Har själv ett par repor efter grannens katt på min 850 suck!!
Då har du nog dålig lack på bilen.....eller polerat bort lacken redan.......stackars bil....några repor...aj aj aj aj vad illa...

Billy B-10
Länk
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Det fins hund och katt medel som man kan köpa på
typ växtvaruhus, det ska tydligen fungera sägs det
då har ni era problem lösta med rabatter sandlådor och bilar.
Bara och strö runt området där man inte vill att katter eller hundar ska gå,
bra va!
japp , låter bra !

Billy B-10
Länk
Problemet löst!
Har flyttat, katten överkörd och ny lackbehandling gjord:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.