AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
160.106

Grannens katt!

Sida 15 av 27
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Perra L - Du har nog sett för mycket skräckfilm?=) eller själv smakat på ovan nämnda svampar?=) (verkar kul, får väl prova någon gång=/)
När man läser vissas inlägg så verkar det som Ni har STORA problem med katter som sitter på era bilar, jag kan inte fatta det. Jag har själv TRE egna katter som går ute NÄR de vill och VAR de vill. Det händer t.o.m att de sitter på mitt biltak i lugn och harmoni och filosoferar (eller vad katter gör...?). Det stör mig INGENTING! Det finns inga repor av katt på mina bilar, däremot finns det repor från snöborstar, tvättsvampar, nedfallna kvistar, kompisar som envist ska hänga på bilen, tjejer med långa naglar och annat. Måste hålla med tidigare talare att fågelskit är ett mycket större problem! Tar man inte bort de med en gång, blir det frätskador som ALDRIG går att ta bort! Vem ska man då ställa till svars för det? Som sagt innan, den gamla damen i parken som matar dem...? Och stora mås-skitar i ungarnas (förlåt barnens...) sandlådor är väl inte sundare än en nedgrävd kattskit?
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Mr.christian. Nej jag har heller inte fått några repor av katter som ibland sitter på min bil, har hänt att det är lite smutsiga avtryck å så men vad gör väl det. Visst är man väl mån om bilarna men jag tillhör dom som nästan tycker att det är bra med något litet märke på bilen när man köper den. Hu för att ha en ny eller perfekt bil, skulle man då våga använda den alls?

När katter sitter på min huv brukar jag locka på dem o klappa dom en stund, det stora problemet på min parkering är att någon (tänkande människa?) en gång i tiden har planterat rönnbästräd vars dignande grenar hänger ut över bilarna, tänk sig bara rönnbärsklägg och dessutom anser fåglarna att rönnbär är gott och nyttigt, fast i och för sig finns det betydligt värre saker att bry sig om här i världen än fågelskit, kattassar och bärrester.

Har ännu inte provat att suga på kaktusar eller svampar men jag har fler oerhört konstruktiva lösningar beredda i mitt förvirrade och fördärvade sinne för att kasta in i denna fantastiska debatt/Per

BMW CS 05928
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Som sagt tidigare så finns det mycket värre problem än katterna. Men de problemen behöver nödvändigtvis inte jämföras med den här tråden. Katterna är ett problem för många och då måste de få tas upp.

Perra L: Gillade historien om svamparna... berätta några till! ;)

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Icket: helt rätt!
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Icket. Ja givetvis kan detta med katt på bilen vara ett stort problem, tror säkert att jag inte alls kulle vara lika tolerant och samhällstillvänd om jag satsade på en nyare Baadervagn än de jag har och den blev kattrepad. Har dessutom haft en del cabbar tidigare men har lyckligtvis inte råkat ut för att trasan har använts som klösbräda vilket troligtvis kan vara lockande för de små klorna, misstänker att det inte är så svårt att bli intresserad av katterna på ett helt annat sätt om man råkar ut för ngt dyrt.

Oroa sig inte det kommer nog mer konstruktiviteter ur min så kallade hjärna snart, håller på och funderar på ett tema... Per

BMW CS 05928
Då våran hund var valp ställde den sig upp mot en grannes bil. Gick direkt in till honom och sa vad som hänt och erbjöd mig att betala för skadan. Nu brydde han sig inte och ville ej ha något för detta så jag köpte honom en dyr whiskey istället.

Det är väl för fan självklart att man måste stå för vad ens djur gör .Som jag sa tyckte jag att bjoerck med sitt inlägg i förrgår stängde tråden

mh
Så ägaren till en utekatt ska köpa dyra whiskeyflaskor åt markägare om katten kissar eller bajsar ute?

Vad har vi kommit fram till:

*Katter skadar inte bilars lack.

Det om något borde stänga tråden. Jag har själv aldrig haft en utekatt men det i stallet där vi har vår häst finns flera katter och dom får järna ligga på min bil om dom vill. Varför? För de skadar inte bilen!

Jag förstår inte problemet, det verkar vara en riktig svensk radhus fars det här...

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Det är väl för fan skillnad. Då måate du tycka att det är okej om dom pissar på kläder som hänger ute också för då är det ju bara att tvätta.

mh
Snälla, det är 1000 gånger större risk att en fågel skiter på din tvätt om du hänger den ute...

Så du tycker alltså att det är okey med kattpiss på kläderna. Vad säger folk runtomkring när du stinker amoniak.

mh
li
1.959
liste
535i -89
Det här måste vara den tråd på forumet som säger absolut mest om hur olika personers värderingar är. Det måste också vara en av de absolut mest sjuka och urflippade trådarna. Helt otroligt, egentligen. :(
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
NU HAR JAG INSETT varför det är så hemskt med katter... Nu har jag vid upprepade tillfällen sett att folk talar om att de får kattpiss på "kläder som hänger ute". Det är klart att katter som når upp dit är STORA katter, kanske till och med lejon, och dessa hemska urtidsjur (sabeltandad tiger, kanske?) torde kunna åsamka en del skada på bilars lack, om de gör en "rivstart" på taket. Ni kanske borde tillkalla veterinär när bestarna dyker upp? Det är nog ett naturvetenskapligt mirakel, dessa odjur.

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Katterna står ju på biltaket och pissar på kläderna ju.

Och ifall en okastrerad hankatt pissar nån stans så kan vi skylla på ägaren tycker jag som inte kastrerat katten men man ska inte tro att alla katter pissar och skiter överallt det är ju som att alla som köper sprit är alkolister.

Så det finns väl viktigare saker att fundera över tex avundsjuka med nycklar och horungar som inte kan skilja på ditt och mitt.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hahaahahaaa!!!!

Ja, må herren skydda oss från dessa satans påfund! ;)
Hur ska vi stackars Svneskar klara oss från kissande katter??

Lustigt, min granne har TVÅ katter, & jag har inte sett dom kissa eller bajsa EN ENDA gång på min tomt, dom kommer bara & hälsar & vill gosa...

Jag tror (detta är ju bara en teori) att dom kissar på er tvätt (?) & i era sandlådor & rabatter, av den enkla anledningen att dom inte gillar er, ty katter är kloka djur....varför tror ni dom hade så hög status i det forna Egypten?

Tänk på det..... :)

Gonatt...& mjauuuuuu!
Visa användare
162
Perra L
E36 318IS coupe -93
E30 320 Cab -90
Äntligen blandades vetenskapen in i denna debatt! I min söndriga hjärnas funderingar på nya konstruktiva uppslag har jag nämligen funderat på om man inte kan utnyttja dessa motorhuvskatter till något nyttigt för oss alla. Dessutom har jag tänkt på katternas status, närmare bestämt deras roll som hjälteförebilder för den samlade mänskligheten!

Om man betänker att det gamla Sovjetunionen redan under tidigt 1960-tal upphöjde hundar till hjältestatus och världskändisskap genom att skicka upp dom i omloppsbana och USA kontrade med apor (som var mindre lyckade, de bet skötarna) så är det ju en fullödig enorm skandal att europa inte har skickat upp minsta djur av betydelse i rymden! Jag är övertygad om att ett europeiskt samarbetprojekt kring detta skulle innehålla avservärda vinster för oss alla inklusive katterna och framförallt för vår energiförsörjning! (Detta kommer att beskrivas senare).

Jag har som urvalsmetod för dessa kattastronauter och med er hjälp slagit fast att de katter som dras till varm metall och lack borde vara högkvalitativa kandidater till detta otroligt seriösa projekt. Alla katter som ligger på europeiska motorhuvar bör därför mycket skonsamt och under högtidliga former samlas in av kattexperter och tillfälligt förvaras under luxiösa former i olika bilutställningshallar. Under tiden kommer det enligt mina anvisningar att konstrueras en enorm raket som lämpligen kläs in i någon form av pälsimitation som en extra hyllning till de små liven.

Det som är extra finurligt med katter är att dom är tämligen små, därför har jag tänkt mig att det får plats väldigt många i raketens kapseldel vilket är mycket viktigt och helt väsentligt för den andra delen av detta projekt till gagn för mänskligheten och katternas hjältestatus. För att hålla ordning på katterna bör man dessutom tilldela dom någon form av militär grad osv, vi vill ju inte att det skall uppstå interna konflikter under den långa rymdfärden. Nåväl min tanke är att skicka upp alla dessa värmeälskande katter i en bana kring solen, detta för att vänja dom vid en mer extrem hetta än vad som kan hittas någonstans på moder jord. Givetvis får inte katterna komma för nära solen så de exempelvis brinner upp, då skulle hela projektet vara förslösat.

Jag har därför tänkt mig att raketen skall styras via katternas jamanden och andra ljud till exempel krafsanden etc. Mycket jam gör att raketen styr bort och lite jam gör att den styr närmare, detta skall givetvis även audiellt övervakas från jorden av våra allra bästa och mest meriterade experter på kattljud, givetvis skall även kattpsykologer oavbrutet och hela tiden tala lugnande till våra små fyrbenta rymdhjältar. När så katterna enligt den högmeriterade kattexpertisen bedöms ha fått avskräckande nog av den stundals intensiva hettan runt solen skall raketen skickas tillbaks till jorden, landningen skall av prestigeskäl givetvis ske i medelhavet i åsyn av alla tänkbara medier, potentater osv.

När så katterna har tagits om hand och återigen genomgåtts av veterinärer, kattpsykologer och kattpsykiatriker är det dags för fas två i mitt storslagna projekt, jag tänker mig nu att vi har ca 30000 katter som hatar allt vad varma ytor heter. De kommer därför att söka sig till mycket kalla ytor istället. Dessutom, om nu våra kattexperter är skickliga så kommer all avkomma från våra rymdkatter att uppvisa samma beteende! Kan ni tänka er vilka otroliga vinster i form av energibesparing som kan göras! Här har vi fått ett organiskt isoleringsmaterial som endast kräver lite kattmat och mjölk. Dessutom är det hela otroligt miljövänligt, folk skulle i och med detta dessutom börja se katterna som betydande i samhället.

Tänk en sån vinning för katter, mänsklighet, vetenskap och kattpsykologi!

Nu får jag väl åka och lägga in mig...

BMW CS 05928
Jag förstår hur vissa av er är funtade, ni står nog brevid och skrattar när grannens hus brinner ner också. Det är inte heller erat problem nog sagt.

mh
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Katten är både älskat och hatat djur, men säkert ändå mest älskat.Tamkatten har kvar många av sina ursprungliga beteenden och vanor från sina vilda förfäder. Att ta reda på deras historik kan kanske ge en del svar. Inte bara pga deras ursprung, utan även varför deras status ändrats så mycket.

Kattdjuren kan man dela upp i tre huvudgrupper vilka är storkatter, katter och geparder. Till storkatter hör till exempel lejon, tigrar och pumor, till katterna hör vildkatter, ozeloter och lodjur och till geparderna just geparderna. Är det dessa stora kattdjur som kissar på eran tvätt ?;)

När t.ex råttorna och mössen blev problem på skeppen förr, fick katten en viktig roll som råttfångare ombord. En skeppare utan katt ombord, kunde bli ersättningsskyldig om en last blivit förstörd.

Någon gång på medeltiden, 1500-1600 talet försämrades kattens rykte. Detta på grund av övertro, häxskräck och vidskepelse. I Sverige och även i andra länder råkade katterna mycket illa ut. Många stackars katter brändes ihjäl levande, eller slogs ihjäl!

Men sedan kom upplysningen på 1700-talet och vidskepelsen försvann. Katten blev åter ett nyttodjur i jordbruket och i sjöfarten. I slutet på 1800- 1900-talet började katten få tillbaka sin status som sällskapsdjur. Kanske är katten på väg att återfå sin plats som ett heligt djur? Hoppas det ;)

Katter kan knappast motstå att undersöka grannens tomt, deras bilar eller deras blomsterbäddar. Även om det är inhumant lägger vissa elaka personer ut gift för att förhindra tassavtryck på bilen. Bekämpningsmedel och kemikalier som används är livsfarliga för katten!

Jag har själv ingen katt, men har haft 2 stycken tidigare. Mycket trevliga och söta individer som man inte kan låta bli att älska.

Hjälp till att minska lidandet för katterna, och minska antalet hemlösa katter.

Nu ska jag gå och lägga mig, god natt!

/Maria

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
mattias h:

Utekatt=Mordbrand! Hur mår du?

Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Stor eloge till dig, Perra L, som möter det här munhuggandet med stor komik. Din hjärna måste i sanning vara ett unikum, med alla dessa sinnesjuka ideer och alster om kommer från dig!!!

Keep up the good work!

Du verkar ha en väldigt vital fantasi, det uppskattar jag. Det är ovanligt att folk behåller denna färdighet med sig genom livet!

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Dr
342
Dredd
525d -10
M femman: Inse att det inte är katterna i sig som är det diskussionen handlar om, det är ägarna till dem. Små fåglar skitar också ner bilen, men det är ganska svårt att göra något åt, dessutom finns ingen ansvarig. Kanske gud i så fall om man nu är lagd på det hållet, men det blir nog ganska svårt att ställa honom mot väggen för vad hans djur har gjort. Ditt resonemnag kan dessutom tillämpas på mycket t ex eftersom det finns så mycket miljöförstöring, så kan jag lika väl låta bli att återvinna och sopsortera, det ligger så mycket skräp på gatorna så det spelar ingen roll om jag slänger mitt där också etc.

Hade alla skött sig som mattias h, så hade det inte varit något problem, men det gör ju inte många kattägare, de tycker istället att man skall lägga nät på sandlådor och ha bilen inomhus. Andra skall få konsekvenserna för deras handlande alltså. Skulle mattias h också ha resonerat så tycker ni? vill inte grannen att min hund skall repa hans bil, så får han skydda sin bil bättre.... Låter idiotiskt i mina öron, men lösa-katt-förespråkarna i denna tråden upphör ju aldrig att förvåna en...

Back to basics, tycker ni verkligen att andra skall få lägga ut pengar för att bygga nät till sandlådor, tvätta bilen och åtgärda repor i lacken så att ni skall kunna släppa ut ett djur som ni vet kan göra skada på andra människors egendom, eller sprida sjukdomar till barn som äter deras avföring i sandlådor? Låter det verkligen rimligt?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.