|
Sida 14 av 27
|
|
|---|---|
|
Du har en bra poäng där i ditt senaste inlägg Dreed, håller med! :) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Men herregud...ta en hagelbrakare & börja skjuta alla småfågar också då! hugg ner alla björkar så slipper ni saven.. Ja, kattägare ska ta sitt ansvar, det har jag aldrig sagt nått om...men man kan inte stjäla någons KATT!!! se det orimliga i detta! |
|
|
Mattias_31: Hur vågar du köra din bil om du blir så upprörd om en liten katt går på bilen? Jag håller med om att vissa katter borde vara inne om man t.ex bor i hårt trafikerade vägar men då för katten skull inte parkerade bilars. En ute katt går lite som den vill. Gå med katten i koppel... snälla vet ni hur en katt fungerar? Jag tycker att det är trevligt med katter som fångar skade djur som gnagare och kanske också den sparv som kommer att skita på DIN bil! ;) M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Billy// Och om man inte har garage då kommer du och bygger ett eller? M femman// Hade katt gått på bilen en gång så hade ja inte brytt mig men när d händer flera gånger i veckan så blir man lite sur. |
|
|
Mattias_31: När jag köper en alpina kommer jag även ha råd med ett garage. ;-) Jag förstår att du blir lite sur om det händer så ofta som du skriver. Hos mig händer det kanske en gång i månaden på sin höjd. Snygg bil förresten! Mvh Johan |
|
|
mattias_31// ska man ha en så udda bil som alpina så har man nog ha råd med ett garage! annars så sälj bilen och köp en volvo... Billy B-10 Länk |
|
|
Annars kanske det är så att mattias_31 inte bara tänker på sig själv utan även på andra och andras bilar.. Verkar finnas en del personer i denna tråden som inte tänker på andra. Kom igen nu.. fler inlägg!! Det här ska bli den hetaste tråden på forumet. Den ligger kring plats nummer 20 nu.. ;) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Nu har jag förstått att du med flera k1mzo tar erat ansvar som kattägare. Det tycker jag är bra gjort! Det ska ni ha beröm för! Ni som vet att ni tar erat ansvar behöver inte ta åt er av det som sägs i den här tråden, inte av mig i alla fall, för jag drar inte alla över en och samma kant. Är det någon här som påstått att alla kattägare är likadana k1mzo? I och med att det i princip inte går att lära katter nånting, eller att de har några känslor - enligt k1mzo, så finns det väl inte mycket annat att göra än att se efter dem bättre? Och självklart ska vi inte skjuta eller skada varken katter eller ägare. Det ska gå att lösa på bättre sätt. Och i det där "NEJ, NEJ, NEJ, MEN" som du skrev k1mzo så låter det som att du pratar om vildkatter som inte går att kontrollera. Att det finns hundar som skiter och så vidare i trädgården är väl helt okej, så länge det sker på ägarens egen tomt, det är ju upp till honom. Detsamma gäller katten och dess ägare. Vad de gör på sin egen tomt struntar jag fullständigt i. Det jag vill få bort hos många andra kattägare är nonchalansen hos dem att bara släppa ut dem och strunta i följderna. Nu är det så att jag vet att katterna som springer här på min tomt har ägare, de är alltså inte vildkatter. Tycker att ett "katthem" för bortsprungna katter/vildkatter borde finnas i varje stad. Där ägaren sedan kan kvittera ut katten mot en lämplig summa. Har för mig att det var någon här i tråden som gav förslag på detta men det är värt att tas upp igen. Till sist: Jag vet att det finns djurägare som tar sitt ansvar, det är bra gjort, fortsätt med det! BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Bra talat Icket! Jag har heller inget emot katterna, det är ägarna jag har problem med. Just denna nonchalans Icket pratar om. Hela attittyden att andra får skydda sina saker så de inte blir skadade, bara jag kan ha min katt springande ute. |
|
|
Men snälla, ingen bil blir skadad av en liten katt. Skärp er! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
billy// så man ska behöva bygga ett garage på grund av att man har problem med katter tycker du? E ingen penga fråga för mig d kan ja lova. Om vissa bara tog sitt ansvar så..... Länk |
|
| Jag tycker man ska kidnappa alla som saltar :-) eller dom som kör med dubdäck eller dom som kör om så det sprätter småsten på bilen. | |
|
mattias_31 ... jag säger det igen har man en alpina så ska man ha den i garage....har man inget garage .... då bygger man ett.... den andra plastbilen du har den kan gott stå ute och få lite tassar på sej... Billy B-10 Länk |
|
|
Shit asså, jag hade varit och handlat, och kom ut till mitt åkdon. Vad får jag syn på? Jo, en fågelskit! Jag höll på att flippa totalt och sparka sönder den vita gamla Mercan jämte, det måste ju ha varit den som lockade dit fågeln! Men jag ångrade mig, istället nitade jag en gammal tant som gick förbi - alla vet ju att dom matar fåglar hela tiden. När jag gjort så, cyklade jag glatt hemåt, givetvis efter att ha torkat av fågelskiten med någons näsduk. Hoho jaja, har hemskt tråkigt nu. Och nivån på den här tråden är ju inte så hög att man ramlar baklänges direkt, så jag tog mig friheten att författa ett riktigt onödigt inlägg. ;-) /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
| Jag funderar på att spränga bort alla varma länder dit flyttfåglarna flyger så dom fryser ihjäl. | |
|
Billy// ska ha i garage? d måste man väll få bestämma själv eller? Just nu står den och mår bra i ett garage en mil bort, men d e bara under vinterförvaringen. Länk |
|
|
Berga/Bagarn: Hörde att dom sökte nya stå upp komiker på norra brunn. Sök dit;). Johan: Tack ska du ha:) Länk Mvh |
|
|
mattias_31 trevligt att du iaf har vett att ställa av den vintertid.... finns nog hopp för dej också.. Billy B-10 Länk |
|
|
Berga och Bagarn: Helt rätt! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Berättade för min mycket kattkära (och synnerligen vettiga) moster om detta forum. Trots att hon bara låter sin katt vara ute på landet tog hon genast kattägarna i försvar. I hennes bostadsområde hade det hållts möten om kattskit i sandlådan mm och hon var ganska oförstående och ansåg att man kunde ha nät över sandlågorna eller liknande (hon har heller inga barn själv). Detta visar på att även personer vid sina sinnens fulla bruk envist håller på sitt och sina intressen vad det än månde vara. Ett problem kan kanske vara att vi människor tenderar att se på våra husdjur såsom om de vore våra barn (med mänskliga egenskaper). Mina barn är väl så snälla men andras ungjävlar dom kan ställa till dom. Och här är vi givetvis tillbaks i dilemmat med att vi tenderar att betrakta världen med VI och DOM ögon där DOM alltid har suspekta egenskaper, tankar osv vilket ofa hindrar att problem löses på vettiga sätt. För övrigt är det ibland egendomligt, en arbetskamrat till frun körde på en lösspringande häst, inte allvarligt ena backspegeln rök o hästen klarade sig vad jag förstod med en mindre skada. Vad jag förstod var hästägaren något ökänd för att ha förrymda hästar. Polisen kontaktas pga ökändheten men svarar att dom har inte tid att åka på VILTOLYCKOR??? Är man inte skyldig att hålla sina djur inom hägn på ett säkert sätt? Tänk vad en häst eller en ko på vägen kan ställa till med, det kan ju t.o.m kosta liv (ja jag vet att man alltid ska köra så man kan stanna vid ev fara). Om farbror blå anser detta om ansvaret för en häst kan man fråga sig om det överhuvudtaget är möjligt att ställa en smådjursägare till ansvar, hundar går nog bra eftersom de ändå förhållandevis lyckas bita någon och detta är ju så att säga ett accepterat brott men en katt, har någon nånsin hört talas om att en kattägare har blivit åtalad för oansvar när en katt har klöst eller bitit exempelvis ett barn? Tycker fortfarande om både katter och bilar samt håller med om att det är ägarna som ska ta ansvar om djuret ställer till med ngt. Man skulle i och för sig återigen kunna vara konstruktiv i skyddandet av sin bil mot de vassa små tassarna. Om katterna efter ett tag inte längre blir rädda för sprutan och veterinärkläderna (en sort härdning sker i kattens sinne) kan man ställa ut små skålar med kattmat framför bilen. Detta skall dock inte vara vilken usel kattmat som helst, det finns nämligen olika svampar och kaktusar som ger ifrån sig de mest fantastiska hallucinogener. Tanken är att om man har tur så börjar katten under inverkan av dessa underbara substanser se råttor, möss, fågelungar och fåglar i alla regnbågens färger och i för människan helt otänkbara otänkbara former ute i skogen. Min tanke är att katten inte ska vilja äta upp dessa utan istället krama dem. När katten har försökt hinna i fatt sina nyfunna vänner i någon mil eller så ändras sedan den underbara substansen i kattens blodomlopp effekt och försvinner. När katten så fundersamt undrar var kärleksobjekten tog vägen upptäcker den att de söta vännerna finns bakom vår kära katt, fast nu i ny form. Elefantstora alienråttor med enorma tänder, brinnande fågelungsskelett med liar i högsta hugg, avkyvärt hemska Hannibal Lector fåglar täckta med bölder och eleantråttor med 40 huggsnablar visar nu alla tecken på att vilja titta efter hur vår katt ser ut inuti vilket givetvis gör att vår katt i ett tillstånd av onämnbar horribel skräck springer allt längre ut till skogs. När den sedan letar sig hem efter en vecka eller så är den givetvis i ett sådant skick att den återigen måste läggas in på ett hem för neurotiska katter och träffa en kattpsykolog. (Förlåt, jag kunde inte låta bli) Per BMW CS 05928 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.