|
Sida 13 av 27
|
|
|---|---|
|
Pelle, kolla bakåt i topic |
|
|
Hundtricket menar du? För om du menar inte egenmäktigtförfarande, skjutvapen, djurplågeri mm.... /Pelle |
|
|
Vattenslang, högtryck, hundar skrämma iväg dom på vilket sätt som helst och hjälper inte det hjälpa dom lite på traven. |
|
|
Kan inte fatta hur svårt det skall vara för kattägare att få det att sjunka in. Om ni låter katten gå ute fast ni vet att den klättrar på bilar, skiter i grannens trädgård och pissar i sandlådor så är ni egoistiska kräk som tycker resten av världen skall anpassa sig för att just ni skall kunna släppa ut katten. Det resonemanget är ju fullständigt åt he---te. Om jag gillar att lyssna på hårdrock kl 3 på natten på högsta volym i trädgården är det väl inte grannarna som skall skaffa öronproppar eller ljudisolera sina hus, nej det är jag som skall vara tyst... INGEN icke-kattägare skall behöva anpassa sig för att någon lat jäkel inte orkar gå ut med sin katt i koppel som hundägare gör. Håll katten inne eller håll den under uppsikt, flytta till landet eller skaffa inte katt. |
|
|
Dredd, skrota din bil omgående! Du är ett egoistiskt kräk som förpestar min natur bara för att du är lat och inte orkar gå eller cykla. Röker du också? Lägg för katten av med det på en gång också i så fall! ... Förstår du vart jag vill komma? /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Vad är detta för konstig diskussion?!? Det SJÄLVKLARA är att en djurägare är ansvarig för sitt djur. Om djuret vållar skada för tredje man skall djurägaren ersätta detta. Vidare är det SJÄLVKLART att tredje man inte skall åsamka husdjuret skada. Det klassas som djurplågeri. Den som drabbats av skada skall kontakta djurägaren, som är ansvarig för skadorna. Jag har lika lite respekt för slarviga och nonchalanta djurägare som personer som önskar skada ett djur för att det vållat skada på deras egendom. |
|
|
Tycker att bjoerck stängde tråden med sitt inlägg mh |
|
|
Denna tråd har varit synnerligen intressant, den visar enligt min mening på att vi människor är väldigt måna om våra "ögonstenar" oavsett om det är katter, bilar, hundar, motorcyklar, barn eller frimärken osv. Den visar även hur svårt det är att i vårt moderna samhälle finna kompromisslösningar så att alla får plats med sina olika intressen eller böjelser, ja ni förstår vad jag menar. Det är inte konstigt att det i vår värld blir inbördeskrig o annat tråkigt men det verkar som om vi människor har en tendens att hålla benhårt på det som är vårt, vi och dom är dessutom en central mekanism i vårt beteende. Vad gäller djur av alla slag har vi dessutom en förmåga att tillskriva våra kelgrisar någon form av mänskliga egenskaper, jag uppfattar det ibland som att vi glömmer bort att djurens upplevelsevärld inte alls ser ut som den värld vi upplever, exempelvis så beter sig ju en katt ganska smart o rationellt när den lägger sig på en motorhuv. Vad den i själva verket "tänker" kommer vi nog aldrig att få veta. Utifrån vårt referensystem däremot ter sig beteendet som idiotiskt... Nåväl denna tråd har varit synnerligen intressant och bitvis roande, funderar på om detta inte är ett väldigt bra uppsatsämne för en överårig student som mig, hur vi människor genom vårt moderna samhälle har skapat situationer som bäddar för konflikter. Jag vill avslutningsvis tacka er alla som har bidragit till denna katt kontra bildebatt och påpeka att åtminstonde jag respekterar er rätt att ha olika åsikter i denna fråga. Mvh på er alla Per L BMW CS 05928 |
|
|
k1mzo, Föräldrarna ser oftas till sina barn att de inte kommer i närheten av föremål som kan förstöras. De tar hand om ungarna och hjälper dom på vägen att inte gör för många fel. En katt går på bilen och gör revor, ägaren säger till fy kisse lilla, nästa dag sker samma sak, fy kisse lilla men jag älskar dig ändå och vi kan nog hålla på så ... Ett djur som inte förstår har inte frikort att gå lös på annans egendom. Nä! ta katten i koppel som alla andra gör som älskar sina hundar, minkar, ödlor och barn (kärra) eller har det med värde och jobbet att gå ut? |
|
| Lämna tillbaka katten! | |
|
Skalman, du har varit tyst länge nu .. jag funderar en hel del över kattens öde, har du lämnat tillbaka den till ägaren ? Om du nu inte har gjort det, så lider jag med henne just nu. ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
| You made your point Skalman....det du gör nu är brottsligt. | |
|
Jag bli riktigt orolig över hur folk mår i vårt avlånga land när jag läser den här tråden! Jag älskar både bilar och djur. Jag har aldrig fått några repor av någon katt men massor av små smutsiga tassavtryck. Det är ju bara att tvätta bilen det gör man ju ändå med jämna mellanrum. Om det nu mot förmodan skulle bli någon mikroskopisk repa så finns det något som heter vax! Det är ett betydligt större problem med fåglar som skiter på bilar och lämnar fula frätmärken i lacken, men det är sådant man får leva med på den här planeten. Eller tycker vissa här att man ska skuta alla fåglar? Räkna till tio istället och njut av livet istället! M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
|
Har tänkt så mycket på den här kissen att jag till och med har drömt om den, läs här Länk. Min dröm slutade lyckligt, hoppas det blir så i verkligheten oxå. ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Precis , skalman... Lämna tillbaka katten nu. Billy B-10 Länk |
|
|
Håller med M femman till fullo. Varför satsa allt krut på det lilla problemet när det finns andra som är 10 gånger värre. Mvh Johan |
|
|
Nu blir jag fan arg snart...ju mer jag tänker på det! En gammal dam sitter & är rädd & orolig för sin katt En katt är rädd & ensam & saknar matte Allt över din jävla nytvättade bil, det måste finnas rimliga gränser!!! |
|
|
mosse//Ska man behöva tvätta bilen varje dag för att ägaren inte tar sitt ansvar? Så roligt är d inte att tvätta bilen. Johan// För mig är det ett stort problem. Men hade ja haft en 525a ifrån -93 hade ja säkert inte brytt mig;). M femman// fåglar har ingen husse/matte vad ja vet. Skulle va kanariefåglar isåfall men nå sån skit hittar man inte på bilen så ofta. Man måste göra skillnad på vilda och tamdjur. Mvh mattias |
|
|
Och har man en alpina så ställer man den i ett garage.... Billy B-10 Länk |
|
| Och har man en katt håller man den inne eller under uppsikt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.