|
Sida 12 av 27
|
|
|---|---|
|
skalman: Förstår dig helt och hållet att du handlade som du gjorde, med tanke på vad som hände dig tidigare med katten och kärringen. Har inget att tillägga! :) BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Skalman, nu agerade du väl ändå en aning överilat ??! Är förvånad över att folk kan tänka sig att göra sådant som att "kidnappa" någon annans husdjur! Ni andra som ev. håller med agerandet .. förstår jag mig inte på alls. Har ni inga känslor? Hemska tanke ... men hade någon tagit min lilla hund .. jag kan knappast inte tänka tanken, men jag hade blivit oerhört ledsen och förtvivlad, och jag med all säkerhet letat ända till jag förhoppningsvis till slut hade hittat henne. Ett husdjur betyder för dom flesta väldigt mycket, det är ju en familjemedlem! Tänk nu på hur den stackars damen känner sig nu .. hon kommer säkert att göra detsamma. Hon kommer att sakna och leta efter sin lilla kisse, samt att katten med all säkerhet mår dåligt av att inte vara i sin vanliga trygga hemmiljö. Du får säga vad du vill och hur många gånger som helst att katten har det bra nu, men jag tror inte på det! Man gör inte på det viset som du har gjort. Tycker du ska hämta och lämna tillbaka katten!! Usch, nu är jag upprörd känner jag ... ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Hunden håller sig på sin mark det brukar ägaren se till. Ungarna spelar inte bandy på gatan nära andras bilar. Katter ska inte springa på andras bilar eller överhuvudtaget på tomten och skita. Kan man inte hålla koll på sina älskade husdjur ska man hålla dom inne eller iaf på sin tomt. Skulle det springa runt hundar och hoppa upp på bilar skulle det nog bli lika mycket klagomål. |
|
|
Skalman: Har du hört talas om egenmäktigt förfarande? Du bör nog nämna för tanten att du har hennes katt. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
skalman.. har du barn ? gör du likadant med barnet eller barnen om de råkar tex dra in en massa snö i bilen eller går emot och skitar ner / repar bilen ??? om du ej har barn eller djur , skaffa ej några ..... för det verkar vara något som fattas där uppe hos dej.... så som du gjorde med damens katt , det gör inte en vuxen och förståndig människa... Billy B-10 Länk |
|
|
Den här tråden med dvs förslag och vissa personers agerande bevisar att vilka idioter som helst kan köpa en bmw! Om ni är så jävla rädda om era bruksbilar...parkera dom då i ett garage! /Pelle |
|
|
Barn och hundar gör det bara en gång, hos katter går det in och rakt ut på andra sidan igen. |
|
|
Efter att ha försökt mig på ett uppgör med grannen utan att mötas av någon som helst förståelse för mitt och övriga bilägares problem på den gemensamma parkeringen så fanns det 2 val. Kräva kärringen på ersättning för tvättar och polering/omlackeringar: Svar= Dra åt helvete! Be kärringen hålla koll på kisse lite bättre, kanske vara ute när vi är på jobbet och parkeringen tom?:Svar=Dra åt helvet! Tvärtom så släpper hon ut den så snart parkeringen är full av varma bilar (ned med persiennen). DET är egenmäktig förtfarande och mycket medvetet. Detta har pågått i snart 2 år, hon har fått så många chanser att sätta sig ned och lösa detta med oss övriga i huset, men på detta viset har hon nu själv bidragit till att kisse har ett nytt hem. kanske det är tillfälligt, och att hon får katten tillbaks. Men just nu har den semester, det får kanske bli en varning. Z4 Maria... Jag har själv katt och jag håller koll på den, ingen konst alls, denna "dam" borde inte ha katt alls eftersom hon inte kan hantera det ansvar ett djurägande kräver. Vi fick nog helt enkelt. Mvh Skalman |
|
|
Jag tycker att du har agerat fel, så får det bara inte gå till. Efter att jag läst den här tråden, så kan ni tydligen bete er hur som helst mot oskyldiga djur. Känner mig beklämd på hur en del av er här resonerar. Jag kan verkligen förstå att du/ni kan bli irriterade över att ni har katt-tassar/märken på billacken, men det är ju inte kattens fel. Tror dock bestämt att ni hade kunnat lösa det här på ett mer diplomatiskt sätt med tanten, än att du till slut skulle ta till såna här drastiska åtgärder som du nu har gjort. Vad som än har skett mellan dig/djurägaren, så har du ändå ingen som helst rätt att föra bort tantens katt, och tro att du får bestämma över kissens öde. Du är kattägare, du borde väl ändå kunna sätta dig in i hennes situation/oro just nu, eller? Hur skulle du må tror du, om du en dag inte hittade din katt? Jag hoppas att du snart lämnar tillbaka kissen. ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Jag skulle nog inte skeppa iväg katten till annan ort. Det känns fel, men jag är inte speciellt förvånad över skalmans agerande. Jag kan dock inte förstå hur flertalet av landets kattägare resonerar när man släpper ut sin katt i ett bostadsområde och sedan skiter i vad katten ställer till med. Till er som tycker att det är kattens rättighet att ströva fritt, flytta dit ni kan låta katten göra det utan att andra ska behöva lida! |
|
|
Kärringjäveln fick sitt sraff synd att det gick ut över katten du skulle ha skickat kärringen istället, mh |
|
|
Z4Maria. Jag har som sagt själv katt, och jag har sett hur enkelt det är om man bara vill. Jag skulle aldrig kunna drömma om att skada kissen, delvis för att rädda både den och situation för mina bilägerbröder så tyckte jag att lite "semester" för kisse skulle passa bra. Dessutom kanske kärringen vaknartill när kisse kommer tillbaks och förhoppningsvis håller bättre koll på honom i forts. Vi får hoppas att det blir en väckarklocka. Mvh Skalman Mjaauuuuuuuuuuuuu |
|
|
Alla som tycker det är hemskt med en repa på bilen, eller ett gruskorn på huven: Skaffa en gamma Volvo! Jag har en och kunde inte bry mig mindre om att diverse olika djur sitter på den. Skulle antagligen bli lite ledsen i ögat om en äg satte sig på bilen, men än så länge har jag aldrig hört talas om att det tillhör älgars naturliga beteende... /Berga BMW - Beste Marke Weltweit. |
|
|
Jag har också haft problem med katter på den mysiga motorhuven men jag upplever det som något säsongsbetonat, på sommaren när det är varmt har ju katterna vår varma stjärna sol att värma sig med. Har dock haft tur och sluppit repor, dock har det blivit en del smutsiga avtryck å så. Visst är det på ett sätt ett problem med katter i bostadsområden å andra sidan är de oftast rätt trevliga. Var betydligt mer upprörd när barnen var små och hittade intressanta saker i sandlådan. En konstruktiv lösning på problemet kan vara att klä ut sig till veterinär. Enligt min erfarenhet avskyr katter veterinärer, om man närmar sig katten i veterinarutstyrsel med en spruta i högsta hugg kanske katten får en så pass svår traumatisk upplevelse när den märker att den inte går säker ens i den trygga hemmiljön att den låter bli bilen. Har man tur kanske den rentav måste in på ett hem för neurotiska katter och träffa en kattpsykolog. Skämt åsido visst borde kattägarna ta/ställas inför mer ansvar för vad de "söta" små djuren ställer till med BMW CS 05928 |
|
| Förstår Skalmans agerande även om det nog inte var jordens mest smarta drag. Upplever det som att många här på forumet inte tar sitt ansvar som djur (katt) ägare. Hur många av er kattägare som inte tycker att det gör så mycket om eran katt skitar ner på andras bilar, rabatter, sandlådor etc. rengör och tvättar efter era katter? Tycker ni att det är bilägarens, blom eller sandlåde ägarens ansvar att ta reda på era katters skit? | |
|
k1mzo: Överkänsliga? Alla har väl rätt till att få ha sina personliga tillhörigheter i fred på sin egen gård, utan att en del av grannen (husdjuren) ska vara där. Att det ska kunna vara egoistiskt förstår jag mig inte på? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Vänta lite här nu... Skalman...har jag uppfattat rätt att du har kidnappat en katt? Du tycker inte att du gick lite långt? |
|
|
k1mzo: "Alla kattägare och katter borde väl få släppa ut sina djur/ha sin frihet precis som du vill ha..." Så då menar du att jag som hundägare också borde få släppa ut mina djur, och att hunden borde få ha sin frihet precis som du? Man måste väl ändå anpassa sig om man till exempel bor i ett villaområde. Som jag har skrivit i mina tidigare inlägg så vet ju alla vilka skador dessa katter gör som springer lösa ute. Ni som släpper ut katterna kanske inte har något problem med det, men ni måste väl ändå försöka fatta att det finns andra som irriterar sig över dessa katter. Det är inte alla människor som tycker att katter är supermysiga djur och tycker att det är trevligt när de kommer och hälsar på i trädgården flera gånger per dag. Garanterat en majoritet vill inte ha dessa katter i sina egna trädgårdar. Att det ska vara egoistiskt att tänka att jag vill ha min bil ifred förstår jag fortfarande inte hur du tänker. Då är väl till exempel du lika egoistisk om det kommer en helt främmande person till dig som vill låna dina bilnycklar ett tag. Precis, som du säger så får man anpassa sig efter hur samhället fungerar idag, självklart kan inte alla tänka likadant. Det finns folk som mördar, rånar, misshandlar eller bryter mot lagen i övrigt. Och det är ren anpassning efter dem där med. Men det går att göra förbättringar och det går att få folk att tänka lite mer på andra och så vidare. Samma sak gäller med vissa kattägare. Jag tycker inte att ni tänker speciellt mycket på grannarna när ni släpper era djur fria över andras tomter. Men jag hoppas att det finns kattägare som läst den här tråden och tagit till sig av kritiken som många har skrivit här angående förstörda bilar, trädgårdar, sandlådor och så vidare. Och dessutom k1mzo så har jag aldrig påstått att jag är så pass rädd om bilen att katterna skulle vara ett problem just för den. Men jag försöker tänka på andra personer som är rädda om sina bilar, man måste även tänka på andra och inte bara på sig själv. För egen del så finns det annat här på gården som tar betydligt mer skada av katterna. Men just av den principen att grannarnas katter ska accepteras springa omkring här är helt fel enligt min mening.. Det verkar ändå som att vissa av er inte är så rädda om era djur. Skulle aldrig själv vågat släppa lös min förra katt utan uppsikt. Har sagt det tidigare men vill återigen poängtera att jag är en djurvän och skulle aldrig skada något husdjur. Men det finns som bekant de som tänker olika och mer än gärna skadar dessa katter när de springer lösa Till sist k1mzo: Alla får inte ha den frihet de vill. Det finns bland annat lagar, etik och moral som hindrar detta. Därför måste man anpassa sig och tänka till lite. Försöka förstå vilka konsekvenser det får för vissa personer när man handlar som man gör och bara släpper katterna fria utanför ytterdörren. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
"Katter är självständiga och har ingen "husse" som dom lyder direkt." Ger inte katter rätten att leva som hulliganer eller vandalisera andras egendom då får man också ta konsekvenserna. |
|
|
johankall, vilka konsekvenser menar du? /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.