|
Sida 11 av 27
|
|
|---|---|
|
Om någon hade fuckat sig med min lilla kisse...så kan jag lungt säga; I'm gonna get Medieval on your ass Och nu när jag fått utrycka dessa bevingade ord så.. varför får överhuvudtaget sådana här trådar leva kvar här förr???? Snälla rensa hårdare i trådarna på forumet!!!!!!!!!! /Pelle |
|
|
Icket Mina barn älskar den gula sanden i sandlådan som blir efter kattbesöken,den smakar godare samt formar sig bättre vid figurbyggen:) FRIFART Säg att du skojjar annars så har mosse helt rätt ang,alla hästar hemma. |
|
|
Skaffa hund så har ni inga katter på gården eller för den del på bilen... Skulle det ändå komma in djur (katter) på gården släpp ut hunden när dom är där så blir det fart i baken och dom flyr upp i ett träd eller dit pepparn växer (men se till att den inte sitter på bilen när denna rivstart sker). Vattenslang funkar hyffsat också... (inte följt topicen så noga ifall tipsen redan tagits upp) |
|
|
Har själv haft katt, men efter som jag bor i villa i tättbebyggt område har jag av hänsyn till katten och inte minst till omgivningen, var det en innekatt. Här springer det dock en h*lvetes massa katter och pissar i barnens sandlåda och en gång i mina skor som stod i pensionärskuvösen! Spår på bilen är ingen ovanlighet. Som nån skrev tidigare så är det ju så att katten inte går att fostra som en hund eller liknande så då kanske det inte är så lämpligt... Inte ska väl omgivningen behöva anpassa sig? Att plåga djuren ska vi självfallet inte göra! Konforntera ägaen på ett rakt sätt istället. Kankse ska börja lära hunden att skita på grannarnas gräsmattor, eller ska jag pissa i deras buskar? Ni fattar principen va? I tätbebyggt område = innekatt eller gå ut med den i koppel. |
|
|
Nylackad motorhuv sedan 4 dagar... blöt katt med sandiga tassar, mtrl + arbete åt helvete. ägaren av hatobjektet bara drar ned persiennen när jag skall ta bilen från parkeringen (under hennes fönster). Nu har jag själv katt.. men den lärde sig att efter ha suttit på bilen och jag tog den på bar gärning, grabbade tag i nackskinnet och skickade kisse i en vid bana över gräsmattan, så har den aldrig mer suttit på någon av bilarna på vår parkering. Snart kommer grannens katt att få samma behandling... klart bättre än att arrangera en olycka med dödlig utgång. Borde vi inte starta ett "kattforum" här inne? ;) Mvh Skalman (Lck o Rec) |
|
|
Det mest omtalade ämnet på hela BMWforumet är grannens katt. Det säger allt om BMW-ägarna. hoho.. |
|
|
johankall: Har hunden lös ute på gården när jag är hemma och det funkar mycket bra, inga katter på gården. Problemet är när jag har henne inne, då kommer katterna tillbaka. Har även testat att släppa ut hunden (ett antal gånger) när katterna befinner sig på gården. Då blir det fart på dem, dock tvärnit för hunden vid tomtgränsen. :) Så att göra detta i avskräckande syfte funkar inte speciellt bra med katterna som springer här. De är tillbaka en timme efter. var det nån som sa att vitpeppar var bra för att hålla katter borta från vissa ställen.. eller var det nån annan krydda? skalman: lät mycket tråkigt det där med nylackade bilen, skulle konfronterat ägaren direkt och krävt ersättning. vad gjorde du i ditt fall? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Hej Icket.. Har kommit i hop mig med denna dam förut angående hennes katt, tyvärr vägrar hon inse sitt ansvar om kisse vilket tar mig närmare en egenhändig lösning på problemet. Så fort hennes katt sitter på bilarna (speciellt min) så stänger hon persiennen vilket visar att hon är mycket medveten om vad katten har för sig. Nu är jag en man som älskar lugn och grannsämja, så det är välll detta som hitills begränsat mig till återkommande påpekanden då jag inte vill ha en lång och besvärlig konflikt i huset. Nu är dock måttet rågat då jag ej ser något som helst intresse ens diskutera en ersättning eller lösning på problemet. Kattens framtid ligger i hennes händer. Jag planerar att "adoptera"bort den om hon inte visar intresse det närmaste dagarna. Mvh Skalman |
|
| Jag har problem med katter också , främst på vintern om man har varit ute och kört och kommer hem , då gillar katterna att ligga och gosa på en varm motorhuv. Visst kan man väl unna dom det, bara dom inte skiter eller gör märken..:-) | |
| Gör det enkelt för er, gubbar, släpp in katterna i era varma goa hem och ge dem lite mat och lite kärlek, så kommer de att lägga sig och spinna i någons knä eller i soffan och sova där lugnt och sansat. Då slipper ni oroa er om att de är och kliver på era bilar!!! =) Utöver det kommer ni att omvärdera katterna så ni ser vilket underbart djur det är... Då gör det inget sen om de råkar gå lite över era bilar...=) | |
|
Jag har inte läst hela den långa tråden, men ett effektivt sätt att hålla katter borta från bilar, trädgårdsmöbler och annat är att spruta vatten på dem. De hatar vatten och kommer definitivt inte tillbaka! Lars |
|
|
Ungen går iaf att lär och den förstår oftast. Katter hmm vissa tror att den fattas vad den heter när dom ropar ;) |
|
|
mr.christian / kimzo: Jag håller med, katter är helt underbara djur. Som du säger mr.christian så är det mysigt att ha dem liggandes i knät. Jag vet.. har själv ägt en katt, men numera äger jag en hund, och det är lika mysigt med dem. Ska jag nu som hundägare då acceptera att grannarnas hundar springer omkring på min gård och skiter och pissar lite överrallt - bara för att jag gillar hundar? ALDRIG! Som du säger k1mzo så är katter (husdjur) också en familjemedlem, jag håller med dig. Och lite luddigt formulerat ger du nåt exempel på grannens ungar.. Skulle du tillåta att grannarnas 3-5 åringar sprang omkring i din trädgård och lekte hela dagarna.. pissa i ditt nysatta blomsterarrangemang, gå med skitiga händer och kladda på dina sittdynor som hör till trädgårdsmöblerna, skrämma livet ur kaniner/marsvin som finns ute i burar i mångas trädgårdar. Vore det skoj? Skulle inte tro det.. Förstår inte riktigt ditt resonemang och likheten som du försöker ge kring barn och katter.. visst, det finns många av dem båda.. men vad försöker du få fram? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
hundar o barn går att lära relativt enkelt men inte katter där är det mer jobb har katt själv och den går fortfarande upp på bord trots att man föst ner den 100tals gånger. var gör det väl om katten spatserar på bilarna, jag sa tidigare att jag låter alla grannkatter vara på våra bilar, farsan muttrar väl litet men inte så mycket mer. vassa klor gör mer skada än klippta klor också, jag märker skillnad dag o natt mellan då klorna är klippta/oklippta på kisse. försöker ni skrämma iväg katterna från bilarna blir det rivspår, annars kan man tala lungt med kissen o lyfta bort den försiktigt o fösa bort den gör detta några gånger då knaske den vet att det är fel att gå på bilar ___ Länk Missa INTE pizzaträff i umeå den 12:e |
|
|
Som sagt så är det inte katterna det är fel på.. det är ägarna! BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
k1mzo: Just precis, och därför får man ju anpassa husdjuren efter deras förutsättningar och omgivningen man bor i, och som ägare ta sitt ansvar och visa omkringboende hänsyn och inte bara vara egoistisk. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Till e som tycker att man ska acceptera att katter ska få springa på bilar har ja bara en sak att säga. Stick och brinn! Tänker absolut inte acceptera att någons katt springer på min fina bil. Tag ansvar som alla andra djurägare. Katter e söta men inte på min bil och inte i min trädgård. Mvh Mattias |
|
| Katter skall inte springa på bilar men de ska inte behöva dö för den sakens skull. Det är ägaren som bär ansvar och inte katten. Ni som är arga får väl döda ägarna istället. | |
|
bjoerck: Bara för att man är arg behöver man väl inte döda folk? Jag är rätt så irriterad på alla katter som springer här.. skulle ändå inte döda dem för det och heller inte ägarna. Det måste väl gå att lösa på ett bättre och fredligare sätt? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Så då var det klart! Tvättade bilen i morse (strålande sol)! polerade motorhuven så det får duga tills vidare. Hem och kasta i sig lite snabblunch innan eftermiddagens skotertur... ut igen till bilen ...och får åter igen se katten hoppa upp på huven, upp över framrutan, spatsera över taket..för att sedan hasa sig ned över bakrutan och skuffen! In med katten i bilen, snabb färd till inackordering hos fosterfamilj! (ca:3,5 mil från hemmet). Faaan vad det kändes gött! Kan inte sticka under stol med att jag njuter lite av när kärringen frågar om jag sett kisse? va?......Näääää ;) Vill tillägga att katten har det mycket bra där den är nu :) Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.