AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
664

Går het

Kr
25
Kring
318i -88
Hej, min 318i e30 går het efter att jag turbo konvertera den. Jag har plockat ur termostaten men den går fortfarande het. fläkten har ja kollat och den snor bra. Jag har försökt att lufta systemet flera ggr men det hjälper inte, kan de vara så att de fortfarande ligger någon luftficka kvar? tacksam för alla tipps. /patrik
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
är turbon vattenkyld? isåfall kan den alstra för mkt värme för din lilla kylare. det kan tyvärr även vara så att den inte håller tätt runt topplockspackningen. då kan den läcka kompression ut i kylkanalerna och därigenom få vattnet att koka och bete sig märkligt. kör inte när det är så, då får du slänga toppen sen..

TwinTurbo=Twice the fun :D

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tänk också på att oljan står för ungefär 50% av motorns totala kylning! (vattnet kyler bara övre delen av motorn)

Bra olja och en oljekylare kan hjälpa en hel del!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
så var det när jag byggde på min gamla 318, den gick varm hela tiden !
Men då tog jag en extra liten el vattenpump som sitter till vissa värmepaket, och kopplade den till slangen som går in i turbon.

Sen försvann bekymret !

MVH/Niklas

min bil:Länk
Kr
25
Kring
318i -88
Tack för alla svaren, tyvärr verkar de som de e toptackningen som har gått, ska ta ett komp prov på den nu någon dag. sen är de bara å riva igen. hehe. /patrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.