|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan dela med sig lite med erfaringar om b3? | |
B3 coupe |
Något särskilt du är ute efter???? Annars en kanon bil. Hade alite krångel med att få bilen till och funka efter vintern men nu går han. |
|
va hade du för krångel b3..? /Robban Länk |
|
B3 coupe |
Det var när jag stälde på bilen efter vinter så gick han som en påse med nötter, kunde knappt känna igen bilen och vanosen har fått ett riktigt irriterande ljud. Vanos oljudet fanns inte där när jag ställde av den men när jag sen tog ut den så låter den.?????? Men att den gick dåligt berodde på att en knacksensor hade lagt av. Det är fixat inte så farligt dyrt men det finns ju andra saker till bilen man vill ha istället för en massa kvitton på reparationer. Förutom det så är det nyligen Gjort inspektion 2 Glömde nästan av att det måste varit mycket stora temp skildnader i garaget då vindrutan också dragit i väg och märkligt nog så har någon här på våren suddat ut mönstrena i bakdäcken som var nyinköpta i höstas. Så det blev nya mackor bak precis lagom här innan semestern. Detta ovanstående har inget med enbart b3 att göra utan har nog lite med oflyt och handhavande fel att göra i alla fall vad gäller däcken. Kan också tillägga att kopplingen står inte pall för antal effekt |
|
Jag har inga problem med min b3, har just kjøpt den så det var gjort en del innan jag kjøpte den(bytt foringar fram och bak) Har hørt att vattenpumpen brukar gå vid ca 13-14000mil och att byta støtdæmpare ær en ganska kostsam historia. Har lite skrammel i takluckan, så skall titta øver den. Har hørt att man måste vara ekstrem nogrann med rætt olja, var tvungen att fiksa papper från bmw norge før att dom inte skulle fylla på fel motorolja(den lokala bmw handlaren hadde inte koll på alpina så fiksade sjælv papper från bmw norge och en kompis som haft en b3) Vilket mærke har du på dina nya bakdæck? |
|
|
Jag är kanonnöjd med min B3 , jag håller på att renovera den till toppskick. Stötdämparna var en dyr historia då jag bytte runt om också så att det skulle bli riktigt bra. Kopplingen har inte jag haft några problem med. Det gäller ju att inte gasa upp till 5000 varv och släppa kopplingen, men det är inget som är generellt för B3 Mvh Hawar |
|
B3 coupe |
JAg kan ju tillägga att de problem jag haft med min bil har nog mycket att göra med hur jag kör men kopplingen den är bara inte tillräcklig. Jag vet inte vad BMW528M syftar på med sin koppling, låter lite att ta i(tycker jag). Annars har jag bara positiva erfarenheter av B3. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.