AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
979

Vinglar fortfarande!

Jag har en 525 94. Ja åkte på semester förra veckan, då "upptäkte" jag att den vinglar ganska mycket bilen, den drar till höger oxå, Jag har bytt stötdämpare bak för 3 mån sen och bussningarna bak för 1 månad sen, det blev skilnad efter jag bytt detta. MEN jag tror jag behöver en framvagnsinställning för den drar till höger om jag släpper ratten. Hur kan det vara med dämparna fram och fjädrarna på bilen, kan de va dax att byta dom oxå. Bilen går bra när det är slät väg, men minsta lilla gupp eler oämnhet så vinglar hela bilen till (på motorväg), Det känns som de e från framvagnen. För när jag kör landsvägar och mindra vägar, så är det inga problem. Tacksam för svar.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Har du undersökt skicket på samtliga stagen/bussningarna i framvagnen. Det är framförallt Casterstagen jag syftar på. Se till så att dessa är OK och gör en framvagnsinställning. Dämparna påverkar såklart också, men du märker snabbt om de är slut då bilen aldrig slutar att gunga. Eller känns allmänt svampig.
Vart i Sthlm rekomenderar ngn att man kan göra en framvagnsinställning? ngn med bra erfarenheter??
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Vianor Huddingevägen Ågestavägen är det som är mest erkänt i sthlm Vianor
Ågestav. 1, HUDDINGE 08-711 60 26
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.