AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.589

Slick50 läckstopp mot Omega917

Visa användare
62
Disabledd
318i e36 -91
Hej.
Jag har försökt få tag i Omega 917 för att eventuellt kunna täta min servo som sista utväg (det skulle gå på ca 13000 för utbytesservo och installation på bmw).
Har försökt få tag på omegas olja via cta import men de verkar vara borta och tar inte emot beställningar.
Istället var jag nere på mekonomen här i stan och frågade men istället prackade de på mig ett annat medel som de sa skulle vara likvärdigt eller iallafall ge samma effekt.
Slick 50 Power Steering Fluid hette det och skulle täta läckor och smörja så in i h-e. Kostade 200 typ och är inte koncentrerat som Omegas olja är utan man verkar få fylla på enbart med den här oljan (kan bli rätt dyrt). Frågan är. Gick jag på en nit eller fungerar det här medlet lika bra? Vill veta innan jag häller i så att jag eventuellt kan lämna tillbaka.
tack. heej.

---
If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Firmor som säljer undermedel som inte riktigt håller vad det lovar, utan är konstgjord andning som håller för stunden brukar inte vara långlivade.
Slick 50 nja är väl ett av det som "räknas" som undermedel också men kan ju vara värt ett försök ??

///MVH Hasso
Länk
Jag har använt omega 917 för att täta min styrväxel och kan säga att det var i mitt fall bortkastade pengar. Läckaget försvann och jag blev hur glad som helst men nån månad senare började det igen och blev bara värre och värre och jag hällde på mer och mer utan nån effekt. Jag vet att det inte var svar på din fråga men kan kanske vara intressant ändå. Mitt råd är att leta på skrotar och varför inte powerbörsen där hittade jag en "ny" styrväxel och de är inte lätta att hitta till iXen.

Lycka till!
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
det beror på varför den läcker från första början.

Men ibland kan det hjälpa, mer eller längre beroende på orsaken till läckaget.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Omega kan hjälpa ibland.

Om man står och väljer mellan att slå i Omega #917 och att köpa en ny eller begagnad styrväxel, skulle jag testa med Omega. Funkar det så är det bra, fungerar det inte har du förlorat 200kr...

Tänk på att INTE överdosera Omega #917! (1-3% inblandning är det som gäller)
Överdosering leder till ökat läckage i stället för att "laga" det redan befintliga.

Omega hjälper inte mot alla typer av läckage, endast de som är relaterade till gummipackningar som har blivit för hårda och fortfarande inte är allt för slitna.

Kolla med verkstäder som reparerar lastbilar och liknande, de använder ganska ofta Omega #917. Har de medlet hemma kanske du dessutom kan köpa en liten skvätt (några centiliter räcker för styrservosystemet!) för en hel burk räcker till MÅNGA inblandningar!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Har bara bra erfarenheter av Omega...

De stoppade oljeläckage i min efter oljebyte med rengöring och förstärkare. (minns ej nummerna)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.