AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
910

oljud i dörren

fl
9
flexarn
523i -99
Har en 523a som knirrar o knarrar från dörrarna fram så fort man svänger det minsta eller åker över nåt litet gupp. Kan felet avhjälpas på nåt vis eller får man lov att leva med detta ytterst irriterande problem, nån som vet?.

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
"Våld o vaselin" löser ju det mesta, säger dom :-)
I detta fallet är det inte våld som behövs, utan vaselin. Prova att smörj in gummilisterna på dörren (på båda sidor) så skall du se att det kommer att tystna. Skulle tro att det är lämpligt att göra en "rundsmörjning" nån gång/år med detta för att slippa knarr.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
fl
9
flexarn
523i -99
Hallå patrik, ska smörja in lite lister då jag slutar jobbet få se om det blir tyst.

Tack för tipset.flexarn

fl
9
flexarn
523i -99
Här igen, du patrik, menar du då du säger båda sidor den sidan in mot kupen naturligtvis men även den utåt sett. Jag får alltså dra isär listen lite o smörja på insidan??, är det korrekt uppfattat.

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Ja, precis... inte bara den sidan som går mot karrossen, utan även den sidan som går mot plasten (?) i dörrkarmen. Smörja hela listen alltså :-)

Mvh
Patrik

___
fl
9
flexarn
523i -99
Ja då fattade jag rätt då, beror det på att bilen är så pass tät eller vad. Finns vaselin på stift på macken eller vad?.

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag smetade med vanligt, inköpt i närmsta ICA-butik (tror jag iaf). Finns ju även olika silicon osv, men vet inte hur bra de är.

Refererar även till stället jag lärde mig det hela:
Länk
Länk

Mvh
Patrik

___
fl
9
flexarn
523i -99
Man tackar för tipset o länkarna.

Flexarn

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.