AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
850

Tempmätarn vill inte fungera öht...

Skulle igår lufta bilen efter att ha lyft på toppen och planat denna... men när jag startade bilen så ville inte tempmätarn fungera öht... Jag har testat att jorda givarna men trots detta så fungerar det inte... Det finns en blå och en orange/röd färgad givare på termostathuset... Är båda tempgivare? och räcker det isåfall om en är sönder för att systemet ska havirera? nu visar inte tempmätarn ingenting iaf...
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ja, eller en är temperatursensor och en är temperaturgivare. Kommer inte ihåg vilken som går till vad, men en går till Motronic:en som talar om vilken motortemperatur som råder, den andra går direkt in till temperaturmätaren. Om Motronic givaren är paj, kommer motorn att gå på ett std värde och det påverkar således inte temp. mätaren i sig. Om givaren till temp. mätaren är paj däremot så kommer temp mätaren att få spel. Du kan kontrollmäta båda givarna enligt instruktioner som finns i Haynes eller Bentleys Service manualer.
Har haft batteriet urkopplat circus en månad kan detta påverka att mätaren inte fungerar? Läste nåt om det i haynes... SI-batterierna kanske har laddats ur helt och hållet nu?
Jag skulle kollat allt kablage runt givare osv i motorrummet, det är trots allt där du har jobbat och kanske kommit åt nånting av misstag.
SI-batterierna används som namnet säger till minnet i serviceindikatorn.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.