|
|
|
|---|---|
| någon som vet om en kam/topp från en 320 (E30) passar på en 525 -89?? | |
|
Måste fräsa om förbrännings rummen, annars tar kolvarna i. Men sen passar det. |
|
| Ok.. men kammen då? det är egentilgen bara den som jag behöver | |
|
Kammen kan du flytta över rätt av..Vet dock inte på rak arm om det är samma duration.. hjorten |
|
| men då är det ju lugnt.. men måste man verkligen lös med toppen för att byta kam? | |
svintoleffe |
Jag vet att på e-30 så behöver du inte det, bara ta bort kylaren fördelar locket kamremen, se till att den står i nollläget då. Bmw-Power MVH Leffe |
| Det jävliga är att det är ganska svårt att få ur vipparmsaxlarna när toppen sitter i bilen, har bytt kam på båda sätten och rent tidsmässigt så tycker inte jag att man tjänar något på att låta toppen sitta kvar i bilen, man sparar dock lite slantar på packningar osv. | |
| hur mycke jobb är det på ett ungefär? börjar va less på å köra volvo.. (förlåt att jag råkde svära) | |
|
för en normalhändig är det inte specielt mycket jobb, m20 är en simpel maskin. det tar kanske en dag max... jag hade lyft toppen och samtidigt bytt kamrem, topp packning och ventiltätningar, annars går det att plocka dom framifrån brukar underlätta att lyfta motorn på ena sidan (beroende på om det är avgas lr insug.. Annars om du bor i närheten av göteborg kan vi hjälpa dig.... // Rosen |
|
|
Då menar jag vipparmsaxlarna avgas/insug.. // Rosen |
|
| passar vipparmsaxlarna från 2,0 toppen på 2,5 toppen?? | |
| nu har jag halva bilfan i delar å har upptäkt att det är olika kamdrev.. spelar det någon roll? den andra kammen är från en 520 -84 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.