|
|
|
|---|---|
| har sökt lite här omkring men det känns inte som jag fått svar på mina frågor, på min 525 91 finns det en avlång röd diod på fläktutblåset i mitten på instrumentbrädan, som börjar blinka när man vrider nyckeln förbi låsläget i dörren, efter 3 sekunder lyser den konstant istället, larm? ska den bara lysa sådär? | |
|
Det är originallarmet, ingen startspärr. På din årsmodell skall det lysa konstant direkt, blinket de 10 första sekunderna indikerar att någon larmslinga är fel. Vanligt är att originalradion är utplockad eller att sensorn vid batteriet under baksätet är borta. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw> Vilken sensor under batteriet? Hur kan ma neklast kolla om slingan är fel? *BAWORAK* |
|
|
Ibland fortsätter min att blinka ännu längre o då är det bara att låsa upp o låsa igen eller försöka öppna/stänga dörren en gång till, då slutar det i regel att blinka. Sen har jag ett annat litet irriterande moment och det är att ibland när jag låser upp så slocknar inte lampfan och jag öppnar dörren o vips går larmet:-(... Bara att stänga, låsa igen o låsa upp... *BAWORAK* |
|
|
Det ska sitta en avlång givare mellan batteri och säte, som varnar när tjuven lyfter på sätet. Nr11 på bilden: Länk Jag vet inte om man kan utläsa ur DIS vilken av slingorna som är fel, men man kan ofta prova sig fram. Jag kan tänka mig att dit fel beror på en feljusterad eller halvtrasig microbrytare: Länk PS. Vad betyder BAWORAK? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mellan batteri och säte? Hur då? Mitt batteri är ju i skuffen. Varför skulle det finnas en varning mellan batteri och säte? Hur har tjuven kommit så långt? Undrar bara lite... Var ska den sitta egentligen? *BAWORAK* |
|
|
Givaren ska sitta ovanpå batteriet, jag vet inte exakt hur då den saknas på min E32 och min E34 har batteriet fram. Man kan ju undra varför den finns, men i Bayern tänkte man antagligen att det finns smarta tjuvar som kan ta sig in utan att öppna dörrarna... Samma sak gäller ju för stereon och handskfacket som är larmat. Dessutom är sidorutorna larmade, drar man ner dem så går larmet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jupp, men hur är larmet kopplat till stereon? Och till handsfacket? Hur drar man ner rutorna?:-) *BAWORAK* |
|
|
Bak på originalstereon ska det sitta en blå kontakt. Det finns redan en brytare i handskfacket till belysningen, prova gärna att öppna med larmet aktiverat. Rutorna kan man få ner om man har manuella vevar, min E34 har det bak... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Eh... Hur ska jag kunna öppna luckan med larmet aktiverat? Måste luckan vara låst eller räcker det med att luckan bara öppnas??? Blå kontakt? Hm...Har dels det stora svarta stycket som kopplas med alla kablar, sedan ett hål för diversity, sedan en grå tjock kabel som jag inte riktigt har koll på vilken det är och sedan en pigg rakt ut som jag även undrar vad det är. *BAWORAK* |
|
| har en alpine cd i min, hur fixar jag till det? måste jag ha den blå kontakten eller funkar larmet bra som det är nu? vad innefattar det, glaskross, öppna dörr utan org. nyckel? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.