AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.230

Konstiga saker med min 330i.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
* Nätfacken bakom stolarna, vad är dom till för, ett kuvert?
Knappast en bok etc. Värdelösa.

* Varför rinner det in vatten i bakluckan då jag öppnar den?

* Varför viker sig övre delen av gummimattan på
passagerarsidan?

* Varför är känsligheten på regnsensorn så dålig?

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
nätfacken är för spypåsar till dina passagerare när dom 321 hästarna släps lösa :DDD Nä men ärligt talat så är dom helt mer eller mindre meningslösa men om dom inte varit där så hade säkert nån undrat det och klagat över att det inte fanns. Svårt som biltillverkare att tillgodose alla önskemål:)

Menar du att vattnet rinner in i baggageutrymmet lr bara vid sidan om? När? när bilen är nytvättad eller vid kraftigt regn? eller alltid?

mattan viker sig nog av den enkla anledningen att den är för tung och har en för upprätt lutning. Detta i samband med "kraften" när bilen rör sig gör att den viker sig.

känsligheten beror antingen på att den är kass dags att byta alt.kalibrera/programera om. eller att rutan är smutsig/sliten på sensorområdet!

Detta är vad jag tror ligger bakom hoppas att du är nöjd med någon av mina tankar:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Nja..,. du kastade om hk siffrorna ska vara 231 inte 321.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag är nöjd.
Player: Du har verkligen tunga problem med din bil :)

Regnsensorn ställer du själv känsligheten på spaken.

Att de droppar in någon vattendroppe om man öppnar luckan helt när de är blött är inget som stör mig, låt luckan vara halvöppen 5 sek så vattnet får rinna undan så är "problemet" löst.

De här med mattan känner jag inte igen. Köp Velour mattor så händer de säkert inte..

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
231 hästar ska det självklart vara :) Tankarna var lite långt borta vid halv 1 i natt. Eller så var dom närmare E36 M3 i alla fall...)

Precis som wendtan säger så är Velour mattor det bästa sättet att slippa "hängande" mattor plus att det blir så mycket trevligare i bilen!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Min nya 330 är helt underbar...som vanligt:-))) fattar knappt varför jag gjorde av mig med den förra...men man måste ju göra någon köpare glad också;-)

Verkar som Player har ganska ringa fel på sin bil egentligen med tanke på allt som kan krångla egentligen:-)))

Glad 330 ägare igen!!!
Danne:vad blev de för något nu då? ytterligare en sedan? utr? färg? fälgar?

Länk
Wendtan: Det blev en Cosmosvart, Sedan -01
Taklucka
Sportsäten
Xenon
Regnsensor
Avbländbar backspegel
Infällbara sidospeglar
Sportchassie
Klimatanläggning
Enkel CD
Sätesvärmare

Allt gott i gott gott som man vill ha dock inte helläder och Navi men allt annat. Sen har jag köpt dom nya M fälgarna 18" som sitter på STCC edition Dubbeleker 135.

Är bara så lycklig igen:-)))

Glad 330 ägare igen!!!
Hehe, ja de fälgarna är snygga, har haft dom sen i mars :)

Länk
Fusk!!...:-))))

Glad 330 ägare igen!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.