|
|
|
|---|---|
|
Det är så att jag har en lös taklucka liggandes och problemet är att jag inte vet till vilken modell den är. När jag köpte den sas det att det var en E28 lucka, dock passar den inte på min -87:a :-/ Fästena är inte alls samma. På min 87:a sitter luckan fast med 6 st torx-skruvar. Jag vet att den även gör det på -85:orna så det jag undrar är om det är någon som vet/kan kolla ifall det var någon annan fastsättning på E28:or äldre än -85? Eventuellt kan det kanske vara en E12 lucka och det jag undrar isåfall, för att komma lite närmare en lösning, är om någon vet ifall det är samma mått på E12 luckorna som på E28:ornas?! Kanske är det någon vänlig själ som kan gå ut och mäta på sin bil (E12)? Mina mått på E28:an (mätt över mitten) är ~88*49cm. Tack på förhand! /Martin -jag räds inte långmilare- | |
|
Lite tips hittar du här: Länk E28 fram till 12/82 har samma taklucka som E12 från 08/76. Alla E28 efter 12(82 har samma taklucka. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för hjälpen, nu vet jag till vilken bil den passar. /Martin -jag räds inte långmilare- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.