|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, helt plötsligt så har mitt passagerardörrlås fram slutat "ta" när man stänger dörren studsar den bara, precis som om man hade dörrhandtaget upplyft. Någon som råkat ut för liknande, det kan ju inte vara fruset så här års... Vad är felet, något som går sönder eller någon fjäder som lossat? Jag antar att det är dags att plocka loss klädseln.... Tips emottages tacksamt... /Mats J | |
|
Har du provar att smörja det? Du kan också prova att "stänga" låset när dörren är öppen, tryck bara på bygeln i dörren så ska den fastna. Annars får du nog lossa dörrsidan och kolla, många bra tips hittar du här: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har testat att stänga "stänga" det med dörren öppen och det känns inte som en antydan till låsning ens. Så jag har en viss föraning om att smörjning kaske inte räcker. /Mats J |
|
| Jag fick samma problem med mitt passagerar lås.. fick köra 22mil med dörren fastlåst i säkerhetsbältet.. det är bara att ta loss låset och smörja.. | |
|
Tackar, jag kollade: [LÄNK] Jag kollade hur låset såg ut på den länken. Så jag lyckades peta loss haken som kärvat fast utan att lossa någonting, sedan sprayade jag smörja in i låset, så jag tror det är OK nu. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.