|
|
|
|---|---|
|
Er det noen som har en Alpina B6 som kan måle motstanden (Ohm) mellom pinnene på "hastighetsgivaren/lægesgivaren" som står på "svænghjulskåpan"? Det kommer en ledning opp man kan måle på i motor rommet. På forhånd takk:) Alex | |
|
Hej Jag bytte min givare för ett par år sedan. Artikelnummret är AFT 30165 Värden som ska vara fick jag från AFT i Tyskland Enligt nedan... The Sensor have two windings: The first winding have a resistor by 0,3...0,6 Ohms (Yellow cable) The second winding have a resistor by 8,0...8,7 Ohms (Black cable) |
|
|
Takk skal du ha:) Huske du hvor mye du betalte for den? Har du også L-jetronic system slik at den passer til min bil? Hvordan kommer jeg i kontakt med AFT? |
|
|
Hej Deras webbsida Länk Jag har för mig att aft-nummret står på givaren. Det är nog bäst att du kollar så att det är samma. Det var över två år sedan jag köpte givaren. då kostade den 260DM + frakt..... inte så faligt. Men ett råd... Försök INTE beställa givaren via BMW. Jag fick bråka med dom i över ett halvår, men dom kunde inte skaffa fram den. På AFT fick jag hjälp direkt. Skickade givaren utan problem..... Förutom att den första jag fick var trasig. Men dom skickade en ny. Hoppas det löser sig för dig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.