|
|
|
|---|---|
|
har någon haft problem med den? hur visar det sig isåfall? genom att bilen juckar på låga varv? eftersom den inte vet om det är gas eller tomgång. /yoodina "riktiga brudar kör BMW" | |
|
mm tps´n brukar strula en del på m3orna iaf, du lär väl ha en likadan tps tror ja? hade lite strul med min på tomgång att den var orolig å gick lite som den ville sen bytte ja den å då var den stadig igen... bör sägas att ja aldrig hade problem med den när ja körde, utan bara på tomgång... bilen: Länk |
|
Norma |
På tomgången när bilen stått 30min-2tim så uppstår detta på min 325 e30 oxå, ska ta isär gasspjällhus och serva hela paketet imorn... potentiometern är möjlig bov i detta sammanhang. men isärplockning o att serva är gratis o det enda som behövs hoppas jag. |
|
norma// bara av nyfikenhet, är det potentiometer på din bil? hade en likadan själv men kikade aldrig på det:/ bilen: Länk |
|
|
Frågan är ju om det är potentiometer eller om det är ändläges brytare, jag hade bara ändlägen (indikering vid stängt och fullt öppen ) på min M5 och den gick från läget bara man nudda gasen så den borde ju inte på verka vid körning... Norma: Av vilken anledning står man på tomgång 30min-2tim ? låter i.a.f. inte så hälsosamt för motorn. |
|
| Pettan: Tror Norma menade efter det att bilen stått 30 min-2 tim uppstår detta problem. | |
Norma |
Japp, när bilen stått ett tag med stannad motor uppstod detta. Men nu har jag fixat det, räckte med att skruva ner och serva, det var ngn el grej som såg väldigt skitig ut, vet ej om det var en potentiummeter den såg annorlunda ut inte orginal ivf. och hela spjällhuset verkar vara ombyggdt ska ringa ägaren innan och kolla upp, han har också använt bilen i tävlings- sammanhang. Han sa att den var chippad dock bara, han glömde nog resten... |
|
Ja jag såg det nu ! Var nog lite väl trött igår när jag läste, sorry |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.