AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.285

Sten under bilen

M3-Mackan
Fick en rätt stor sten jävel under bilen igår(Någon som kastat den från en bro) Stenen slog sönder clipsen som håller bränsleledningarna och bucklade till underredet(Rakt under mattan för fötterna i baksätet) Så det syns ju en bula under mattan nu. Frågan är ju då hur fan man löser det här trycka/Slå ut bucklan? Verkar bara vara underredsmassa på just det stället + bränsleledningarna som också är lite lösa och buckliga

-Mackan-
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Låter väldigt tråkigt! Det borde väl få att trycka ut den tycker jag.

//Schnitzer

*Svenska M5 E34 Registret: Länk
*Svenska M5 E39 Registret
M3-Mackan
Trycka lär nog bli svårt? Tror nog man måste knacka/banka ner den. Några mer förslag?

-Mackan-
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Hade liknande problem, tog en bit 2x4" och slog med en stor hammare på den. Det var lättare att komma åt bucklorna med plankbiten som drivdon. Men jag hade en massa kablar med plastskydd över på båda sidorna av golvet bak. Rostskyddet på utsidan fick jag bättra på efteråt.

----BMW ///M3---
M3-Mackan
Jo, jag ska nog också prova med en plankbit. Clipsen som håller ledningarna är redan trasiga. Har beställt nya...

-Mackan-
M3-Mackan
Kontant; Hur fick du bucklan förresten?

-Mackan-
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Körde över en gräslänt försiktigt men det tryckte in båda bakre golven, lite klantigt men trodde inte att den var såå låg. Det blev mjuka bucklor som gick att få ut med varsamt våld.

----BMW ///M3---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.