|
|
|
|---|---|
|
Hej det är så att när jag har full tank så läcker det ganska så mycket soppa men så fort jag åkt några mil slutar det läcka men det luktar bensin hela tiden. Har tagit bort baksätet och tanken var väldigt blöt upptill. Antar att det är hål i tanken någonstans men kunde inte se något. Nu till min fråga finns det något "vanligt" ställe som tanken pajar på någon skarv etc??? Kanske går att laga?? Finns det plast tank att få tag på till denna bil (325 88) isåfall vart?? Om jag inte minns helt fel hade jag plast tank på min 318is-90. Tacksam för svar | |
| Finns en plast överföring mellan tank och påfyllningsröret under bilen tror jag. | |
| Oj, läste lite för snabbt tror jag, kan inte vara gummislangen jag skrev om. | |
| Sambon hade samma problem på sin förra e30. Var läckage i skarven mellan tank och påfyllningsröret. Kolla där! | |
|
Det är förmodligen läckage mellan påfyllningsröret och tanken. Luktar lite så fort jag har över 45 liter i tanken. Irriterande fel men inget jag vill lägga pengar på just nu. Tankar bara fullt när jag vet att jag ska åka 20 mil på momangen. |
|
|
Samma här stavros det får bli vinterpyssel!! En ny fråga Tankarmaturen är den svår att byta?? Är det bara och skruva loss lyfta upp och lyfta ner den nya?? Min tankmätare visar 20l för lite så jag antar att det är den det är fel på?? |
|
|
Jag fick poäng på detta på besiktningen, hur svårt är det att fixa? Måste man ha bort tanken och svetsa eller går det att fixa på annat sätt? Fredrik M |
|
| Tanken är tillverkad i 2 delar: en över- och en nederdel. Läckage kan uppkomma i skarven mellan dem. | |
|
Är skarven svetsad eller är det gummidamask, hur ser det ut? Måste bestämma mig om jag skall lämna bilen eller försöka fixa det själv. Fredrik M |
|
svintoleffe |
Det billigaste o bästa, är om den har sprukigt i skareven är o köpa en en bättre beg tank, ifrån en skrot. För hur som helst, så lär man ju ner med tanken, o spola den, o hålla på, om man sak svetsa den. Iannat fall, om det bara är en lite spricka, så kan man ta en form av stålpasta som man kan köpa på ok, o smeta ditt. Men viktigt viktigt Gör riktigt rent det är as viktigt då, men det håller utanproblem. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Tack, börjar med att kolla upp vad en ny tank kostar. Fredrik M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.