|
|
|
|---|---|
|
Vad kan man göra på en gammal 3,0 (E3-E9)csi för vettiga pengar? Antar att man inte kan chippa en stenålders bil eller? | |
| Trippla Weber 45 ser tufft ut och låter ännu tuffare. Annars finns det nog inte myckeat att göra till vettigt pris (webrarna kostar nog en slant också är jag rädd för)/Anders C | |
|
Hej Gör en enkel turboinstallation................ Det ger mest "for the buck" som jänkeägarna säger...... En turbo, lite slangar och rör, originalsprut, med ett tillskottssprut med några extra spridare och 0,3-0,5 bars tryck. Då får du en stark, rolig, billig och körbar maskin. //Jesper |
|
|
Behöver jag inte sänka kompet? Har aldrig gort nånting liknande så jag hoppades mer på att en annan kamm å kanske portning! |
|
|
Gör som Jesper W säger, om du laddar 0,3 - 0,5 bar behöver du inte sänka kompet. Tippar att du har 8,5 - 9 i komp, borde funka utmärkt. Tror tillochmed att du klarar dig långt på orginalsprutet. /Anders C |
|
|
Tack för all hjälp!!! Får bilen för 15000(bara gått 12000) så då kan man få kul för under 20000kr...:) |
|
|
En Csi har 9,5 i komp. en med förgasare har 9,0. Byt motor till en 3,3 eller 3,5 och eventuellt trippla webers. Det är billigare, enklare och definitivt ballare än turbo på en så gammal bil, plus att du slipper problem i besiktningen. Jga skriver redan nu att turbo ger mer effekt och vrid så jag slipper en massa mail från irriterade turbo-folk. Hellre arsenik i frukostfilen, än en SAAB-låda i bilen!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.