|
|
|
|---|---|
|
Bilen blöder! Det läcker olja lite varstans, främst tycks det vara mellan motor och växellåda. En bensinmacks mekaniker har kastat ett öga och även gissat topplockspackningen, vilket för mig känns märkligt då förre ägaren råkade ut för ett kamremshaveri i tyskland 2001 vilket innebar ny kam, ventiler och även packningar väl? Kan det verkligen ge efter på så kort tid? (beror förstås på hur man kör/sköter bilen) Nåväl! Eftersom detta aldrig kan bli en billig historia undrar jag hur länge man kan köra runt med droppar under bilen? Brandrisk? Vad säger bilprovningen? Det rör väl sig om runt 3 droppar om dygnet/efter varje körning. Inga jättepölar alltså, men gott och väl ett stadigt läckage. | |
| Läckandet beror ju till 99% på att de är slitna packningar...men om de bara handlar om ett par droppar om dagen så är de ingen fara,men om de börjar läcka mer å mer måste de fixas eftersom de kan komma in vatten å dylikt där de läcker... | |
|
Jag har också oljeläckage. En mekaniker säger gummipackning vid trans/topplock läcker olja. Har ni testat att täta med Omega 917? Bilprovningen kommenterade aldrig oljeläckaget. |
|
|
SBP kommenterade när det droppade från packningen till oljetråget. Jag sa "Jag vet och ska fixa den. Lite dåligt med tid" och då sa killen "Ok, jag förbiser den..." Så oljedroppande lär de inte acceptera utan man får en fin 2:a kanske ;) |
|
|
Min Is svettas från bröskåpan, SBP har aldrig sagt ett ord om detta, är typ samma frekvens, ett par droppar om dan. För att få eld på olja ska det bli bra varmt det är inte direkt som bensin, prova o försök tända på diesel som ju är mer lättantändligt än motorolja, det är inte det lättaste. Har dessutom haft en del amerikanska historier som inte alltid varit i bästa skick där både automat o motorolja har runnit både här o där på varma saker, aldrig hänt ngt. Men visst f-n är oljeläck synnerligen irriterande även om de är små, brukar bli mkt pill o svett för att få det bra. Mvh Per L |
|
|
är det nån som vet om det fungerar med omega tätar det bra? Mvh Andreas |
|
|
Har använt sökfunktionen nu och hittatde en hel del läsning och omega verkar överlag ha gott rykte så det är ju bra och veta... Mvh Andreas |
|
|
Jag har provat en del produkter som tätar packboxar genom att mjuka upp gummit för länge sedan och de verkade fungera på småläckor iaf, finns väl en uppsjö av undermedel... Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.