|
|
|
|---|---|
| Har precis monterat in ett par coaxialer i hatthyllan, blir inte alls bra. Det är ett par infinity kappa 5,25 tum. Satte kappa 2 vägsystem fram o det låter jättebra. Bak sitter det en liten ursågad skiva av nåt pressat material som högtalaren skruvas i, verkar lite halvdant. Är det nåt som nån hempulare satt dit eller skall det vara så?Nån som har nåt bra tips vad man kan göra? Utrymmet är ju ganska begränsat tyvärr. | |
| Rev bort träskivan på ena sidan nu, ett hemmabygge antar jag. Men hur ser det ut fr fabrik? Det ska väl sitta ett 5 1/4" element orginal | |
|
Hoh... Jag har också problem med ruttet ljud baktill, och har konstaterat att det är för att det är för liten volym som den spelar i. Problemet har jag inte satt mig in så speciellt mycket i, då jag insett att en förlängning av det där röret skulle skjuta ner i hjulhuset, vilket ju inte ger någon större volymökning. Om man "ids" så kan man ju säker bygga en låda och bulta dit, istället för det där röret..! |
|
|
Ja, 5,25" är standard. Och det ska vara någon lös plastram ovanpå ett rör, från fabrik. |
|
|
in med en baslåda då blir det bra ljud,dom bak e för små för bilen blir inget bra ljud. |
|
| Hmm... | |
|
Godkväll! Tänkte dela med mig av mina erfarenheter kring ljud i en e34 sedan. Vi har inte våra bakhögtalare inkopplade. Vi vill att ljudet ska komma framifrån precis som på en konsert & som artisten tänkte sig det. Dom som sitter bak har inga bekymmer med det när man väl förklarat detta. Vi kör inte multimedia men där er ljud bakifrån ett måste!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.