AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.940

styling trimning nya 7 serien

Sida 1 av 2
Kan någon upplysa mig om vem som är bäst i västsverige på styling och trimning av nya 7 serien.
Jag behöver hjälp med detta då jag tycker att bilen är lite "tråkig" original.
Mvh Jörgen
li
1.959
liste
535i -89
Välkommen till forumet!

No offence, men om du tycker att bilen är tråkig både till utseende och prestanda så har du nog köpt helt fel bil.

Hursomhelst...
- ESS i Norge kan säkert hänga på en kompressor så att du får nånstans mellan 50 och 100 hästar till. Mer info: Länk
- Angående utseendet så är det Alpina, Hartge, AC Schnitzer, Racing Dynamics och Breyton som gäller.

Lycka till!
Vad jag menade var att bilen är lite för mycket direktör för mig och jag tycker att ska man styla en bil bör man göra något med motorn oxå.Min tanke är att lämna bilen till en firma som hjälper mig att fixa till detta,helst något företag i västsverige då jag bor där.
Mvh Jörgen
Hej Jörgen och välkommen!

Jag håller nog med Liste! För kraften: lämna in bilen till ESS i Norge, de är bland de bästa i europa på kompressormatning. Många nya HK per krona, och bra driftsäkerhet.

Vad styling beträffar så anser jag att E65- karossen redan är så pass speciell och vacker att den endast ser vulgär och märklig ut om man monterar eftermarknads-styling. Montera ett par fina BBS 20" fälgar och bilen är i mina ögon fulländad!

Lycka till med din underbara bil!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Tror inte har ESS har någon kompressor till E65?!

Kolla med Racing Dynamics, de har byggt en fet 7-serie, med både mos under huven och spoilerpaket. Länk

B&B CAR DESIGN är återförsäljare för Racing Dynamics i Sverige, men var de håller till vet jag inte...

/Manray/
Oj, sorry. Jag menade G-Power. Racing Dynamics har nog inte gjort mycket mer med sin bil än att lägga dit deras fälgar...

Så här ser G-Powers 7:a ut: Länk

Om det är en 760Li du har så kan du uppgradera den till 530hk och 740Nm vilket resulterar i en toppfart av 315km/h!

/Manray/
OJ! Vilken snabb respons jag fått. Det är en 745 som jag äger,har faktiskt satt på 21"alpina så det blev lite fräckare.
Tack alla
Jörgen
Jörgen: Vad kostade Alpinorna? Är lite sugen på sådana om det blir en ny 5-serie Touring nästa gång.

/Johan

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Jörgen:
Har du några bilder på bilen? Skulle vara kul att se!
Vad gäller styling så håller jag med Kalle ett par snygga fälgar så är det klart och med alpinorna på så tycker jag att du har en perfekt bil:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Tag kontakt med Länk annars. De har allt möjligt till hjälp.
MVH/Berbel
Bilen finns faktiskt på säljsidan på detta forum när jag fick för mig att sälja den men nu blir det lite styling istället
Den var ruggigt snygg, Jörgen!

Börja med en sänkning iaf ;)

/Manray/
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
Jörgen:
Sälj inte den bilen! Grymt snygg! Fälgarna är som sagt klockrena!
Får man fråga vad du har begåvat pärlan med för personligt regnr? (såg den blå klisterlappen på sidorutan)

/Fredrik

Fredrik.
Är ju lite tråkig så jag satte på en av mina företagsskyltar: LOTSEN eftersom det har koppling till min firma.
Har även en 750-95 som är schnitzerststylad som heter LOTS1
och frugans X5 heter LOTSAN.
Lite retfull måste man få vara.
Mvh
Jörgen
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
okej!
Verkar helt klart vara en fin vagnpark du har! Lycka till med 745an och återkom gärna med info om hur styling/tuning har gått...

/Fredrik

li
1.959
liste
535i -89
Jörgen - din 750i är VÄLDIGT röd va? Har sett den några gånger. :) Ser trevlig ut, men blir det inte lite VÄL rött ibland? :D
Detta tror jag är bilen i fråga.: Länk .Jag har varit sugen att åka ner och titta på bilen men har bett min kusin söka efter en i Tyskland i stället.
Jodå det stämmer att 750:an är knallröd antingen älskar man den eller hatar den.För mig har det varit en ögonsten(förutom frun) sen första anblicken.
Ursäkta om jag är påstridig men tycker att vi kommit ifrån ämnet lite.Finns det något företag där jag kan lämna in bilen för styling och trimning hämta den och åka?
Med vänlig hälsning
Jörgen B
Visa användare
50
Räkan
Bmw 325 coupe -93
ocl-brorssons är ju återförsäljare för ac-schnitzer i sverige.
Vet inte vart i sverige de håller hus bara.
www.oclbrorssons.se
li
1.959
liste
535i -89
OCLBrorssons håller till i Norrköping. De har bra service och kunnig personal, så de kan säkert hjälpa dig, Jörgen.
Tack alla hjälpsamma grabbar?
Jörgen B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.